Funderar på att skaffa ett SPC larm

Funderar över koder - lagras de i manöverpanelen eller i centralenheten?

om de lagras i manöverpanelen, räcker det då med att kortsluta två trådar för att skicka meddelande till centralen att behörig kod inmatats?
(förutsatt att man kommer åt trådarna som är kopplade till manöverpanelen utan att det larmar)


mitt alternativ är att använda IHC som larmcentral med RFID läsare via 1-wire och någon slags knappsats för kodliknande inmatning - och då läsa av koden centralt. Men då kommer jag inte kunna koppla till bevakningscentral vilket jag ev vill kuna göra.
 
JanneSjo skrev:
Funderar på att skaffa ett SPC larm

Funderar över koder - lagras de i manöverpanelen eller i centralenheten?

om de lagras i manöverpanelen, räcker det då med att kortsluta två trådar för att skicka meddelande till centralen att behörig kod inmatats?
(förutsatt att man kommer åt trådarna som är kopplade till manöverpanelen utan att det larmar)


mitt alternativ är att använda IHC som larmcentral med RFID läsare via 1-wire och någon slags knappsats för kodliknande inmatning - och då läsa av koden centralt. Men då kommer jag inte kunna koppla till bevakningscentral vilket jag ev vill kuna göra.
De lagras i centralapparaten som kommunicerar med manöverpanelen via någon form av DATA d.v.s. det går inte att "tjuvkoppla" på det sätt du nämner.
Tycker du ska satsa på SPC i stället för något "eget" system, sen kan du sammankoppla IHC'n med larmet för t.ex. olika styrningar beroende på larmets status.
 
  • Gilla
probeb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.