Håller precis på att dra alla kablar till larmet i en villa men har ännu inte valt/köpt något larm. Har nu dragit Kat 5e kabel från dosan vid centralapparaten till väggen bredvid ytterdörren där knappsatsen skall sitta. Räcker 8 trådar till detta för de vanligaste larmen eller bör jag dra en kabel till?
 
Vårt DSC Power 832 har 4 trådar från centralenheten till alla knappsatser.Det är spänningsmatning på två trådar och en busskommunikation på övriga två (om jag fattat rätt).
 
Perfekt! Tack!
 
Det ska vara lugnt. De jag har sett har behövt två eller sex trådar beroende på om man ska ha sabotageskydd eller inte
 
Glöm inte kabel till magnetkontakt för dörren. Men om du kör med DSC Power 832/864 så kan du (beroende på knappsats) koppla en zon till knappsatsen utan att behöva fler ledare.

Jag har själv DSC864. Jag hade noll-koll på vad det var för larm när jag fick det installerat. Nu ska jag bygga ut det till garaget och har läst på lite. Det visade sig att det var ett väldigt kapabelt larm.

Utbyggnadsdelarna är svindyra i Sverige. Men i USA är exakt samma delar superbilliga (ofta mindre än 20% av svenska priset). Kolla in www.homesecuritystore.com. Där finns även ett väldigt bra forum för larm. Men jag skulle nog inte köpa centralenheten från USA. Det kan visst bli problem med deras 60 kontra våra 50Hz i vägguttaget.

 
sgryd skrev:
Men jag skulle nog inte köpa centralenheten från USA. Det kan visst bli problem med deras 60 kontra våra 50Hz i vägguttaget.
Är inga problem. Köp en transformator i Sverige och programmera en variabel i centralenheten att den får 50hz så funkar det alldeles utmärkt
 
sgryd skrev:
Glöm inte kabel till magnetkontakt för dörren. Men om du kör med DSC Power 832/864 så kan du (beroende på knappsats) koppla en zon till knappsatsen utan att behöva fler ledare.
Menar du kabel mellan dörrens magnetkontakt till knappsatsen, eller från dörren till centralen? För säkerhets skull kan jag nog dra både och.

DSC är f ö en het kandidat men jag har inte riktigt gillat de svenska konsumentpriserna. USA-länken kanske ändrar kartan lite...
 
sgryd skrev:
Swehjo:
[länk]
Hmmm, har inte haft de problem som anges i det forumet "trots" att det är inköpt från USA (Baran-Harper). Inga felmeddelanden eller problem överhuvudtaget.
 
Bra länkar! Det blir nog ett DSC Power832 från USA vid nästa resa (så slipper jag dessutom moms och frakt).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.