Har köpt och skruvat upp ett larm av typen Galaxy flex 20. Har monterat allt på en skiva för att enkelt kunna köra allt i bänk innan det monteras på plats. Har trådat allt men stöt på lite problem vid driftsättningen. Får t.ex. texten linjefel på manöverpanelen, sen förstår jag inte hur jag ska "larma på". Finns mer jag inte begriper, börjar att vädja om hjälp här. Finns det någon som har koll på detta larm?

Med vänlig hälsning, Erik

ImageUploadedByTapatalk1351875646.078047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Linjefel brukar betyda att centralen saknar fungerande analog telefonlinje.
 
  • Gilla
egl
  • Laddar…
Tack för hjälpen Jambalaya och puttrix. Det var telefonlinje in som saknades (jag använder mig istället av GSM larmsändare). Det gick att stänga av detta i meny 56:1:10. Har efter kontakt med Safetyline även fått tillgång till manualen på Svenska, tycker detta underlättar en del då jag även valt menyspråk svenska på manöverpanelen. Tiden räcker knappt till på kvällarna men jag ska försöka konfigurera och koppla klart snart (fick inte larmsirenen att tjuta vid larm igår). Min känsla är att det är ett väldigt bra prisvärt larm jag köpt!
/Erik
 
Hej

Har du kvar manualen på svenska? Intresserad i så fall
 
Maila mig på egl@cowi.se så mailar jag den till dig!
/Erik

ZNK skrev:
Hej

Har du kvar manualen på svenska? Intresserad i så fall
 
  • Gilla
plankan2
  • Laddar…
Hej
Jag har läst att Du har manualen på svenska för Galaxy flex 20. Då jag inte är så bra på engelska skulle det vara värdefullt om jag kan läsa manulen på svenska. Är det möjligt att Du kan maila den till mej.
Med vänlig hälsning
Olle Danielsson
Mailadress: olle.danielsson@gmail.com
 
Hej!
Jag har också en Flex 20, skulle också gärna ha en svensk manual.
Har du möjlighet att maila även till mig? pellefixare@hotmail.se
Jag använder också en IRIS gprs sändare, använder du telelinje mellan centralapp och sändare eller triggar du "förinställda" ingångar i sändaren vid larm?
Med vänlig hälsning Per
 
Hej, nu har jag hunnit installera några Galaxy Flex och har endast bra erfarenheter av larmet. Men mitt betyg saknar tyngd då jag inte har erfarenhet av andra larm samt att jag är en amatör i sammanhanget. De två sista larmen jag köp varav jag installerade det första av dem igår har jag kompletterat med deras egna gsm sändare (Galaxy Flex GSM/GPRS Module). Jag har Telias M2M sim-kort installerat och har tagit bort kravet på pin-kod. Men jag lyckas få felmedellandet "+LINJEFEL KOM 4" är det någon som har en lösning på detta? Har genom Galaxys meny 56.5.06 (servicetest) försökt få iväg ett sms till inlagt mobilnummer men inget händer. Tar gärna emot hjälp!
/Erik Glanfors
0709-161177


bild.JPG

A070-00-01_pr_uk.jpg
 
D
egl egl skrev:
Hej, nu har jag hunnit installera några Galaxy Flex och har endast bra erfarenheter av larmet. Men mitt betyg saknar tyngd då jag inte har erfarenhet av andra larm samt att jag är en amatör i sammanhanget. De två sista larmen jag köp varav jag installerade det första av dem igår har jag kompletterat med deras egna gsm sändare (Galaxy Flex GSM/GPRS Module). Jag har Telias M2M sim-kort installerat och har tagit bort kravet på pin-kod. Men jag lyckas få felmedellandet "+LINJEFEL KOM 4" är det någon som har en lösning på detta? Har genom Galaxys meny 56.5.06 (servicetest) försökt få iväg ett sms till inlagt mobilnummer men inget händer. Tar gärna emot hjälp!
/Erik Glanfors
0709-161177
Hej!
Gammal tråd men har samma problem.
Har en galaxy flex 50+ v3 och får "+LINJEFEL KOM 5" med deras egna gsm sändare. Någon som har koll på rätt inställningar?

Tar även gärna emot en svensk manual om någon har det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.