Jag har köpt ett gammalt hus där det fanns ett larm från Securitas installerat. Monterade ner detta då jag flyttade in och lade undan det tv. Men, nu funderar jag ev på att skaffa ett larm - och då undrar man givetvis om detta larmet kan användas. Jag har ingen dokumentation, inga manualer till det. Mao så kan jag inte programmera det - antar att det krävs speciella koder etc. Vore givetvis också bra med någon slags installationsinstruktion... Finns sådant att tillgå - eller skall jag satsa på att köpa ett nytt larm (och kasta detta i soptunnan)? Känns tråkigt - det verkar hyfsat avancerat med digital display etc...

/Uffe
 
Har du frågat Securtias diretk???
 
Njaeee, är inte intresserad av att hyra ett paket av dem - vill aktivera larmet ändå... Om det går...
 
Detektorer, magnetkontakter,sirener,blixtljus och eventuellt trafo+batteri kan du kanske använda till ett nytt larm.

Du kan inte programmera larmet utan installatörskod.
Läs på kortet i centralapparaten och sök efter manualer till det t.ex pc4020. Hittar du rätt så kan du kanske fabriksåterställa och börja programera själv.
 
Kollade vad larmet heter: SENTROL DSS-724. Har försökt hitta info på Internet - inget napp...
 
I ditt fall hade jag nog skickat prylarna och skaffat ett nytt. Viss går det att programmera om det, men det har sina begrånsningar. Tror att teledelen är separat med en prom som innehåller numret, dvs går ej att programmera själv.
Dessutom är det hyfsat gammalt, skulle giss på 10 år eller så....
Ett nytt kostar inte speciellt mycket heller.
Tror du kan köpa ett 608-paket för drygt 2 tusen nu.....
 
Precis vad jag själv har insett - har beställt ett 608-larm.

 
A
Vad är ett 608 larm och vart köper man det?
 
Ett larm som levereras av ett företag som heter Teletec (har även sett att namnet DSC förekommer). Hög klass på larmen. Tror många el/larm-företag säljer dessa.

Finns på webben: http://www.teletecconnect.se/index.asp?Site_ID=1

Larmet jag har köpt heter Power 608 (därav 608). Trådbundet. Funkar mkt bra.
 
För att vara viktigpetterniklas, så är DSC fabrikatet. Kanadensiskt, mycket bra grejor. TeleTecConnect är importören.

Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.