Vi funderar på att bygga ett hus från Lappli och undrar om det är någon som har erfarenhet från liknande projekt.

- priser?
- bemötande?
- offerter?


BBJO
 
vi har varit i kontakt med deras representant i Trosa, och blivit mycket väl bemötta.
Priserna som jag har fått se verkar ochså bra.
Vi ska köpa huset stomrest och sen fylla på med allt annat. Ska träffa representanten igen i kväll så vi får se var priset landar någonstans. Vilket hus var ni intresserade av?
 
Vi har tittat på "Havstjädern 166", vad har ni tittat på?
Vad anser du om Havstjädern?


BBJO
 
Den är också fin, har ni fått något pris på den?
Sångsvanen kostar ca 687 000:- Stomresningen ca 200 000:-
Vet ni om dom bygger på både platta och torpargrund?
Vi vill helst inte ha torpargrund.
 
Vi har inte fått några prisuppgifter ännu.
Vi undrar dock vad som ingår i priset.
För den summan som ni får betala - vad ingår, är det bara ett tomt skal.


BBJO
 
Ja!
 
Jag tycker att husen ser jättefina ut!
Vi är intresserade av Lavskrikan, tycker att det ser ut precis som ett hus i min smak. Skulle vara kul att se det uppbyggt......

Är också intresserad av att höra från någon som byggt med dem för att få reda på hur det har gått....
 
Eftersom vi ville ha med några ändringar så väntar vi fortfarande på en offert från Lapplihus, den skulle ha kommit från fabriken i Finland i fredags, men det var väl inte direkt prio ett att skicka offerter till Sverige efter hockeyn i onsdags ;D.
 
Nu är det klart!  :D
Efter ett antal veckors finjusterande har vi äntligen kunnat skriva på vår husbeställning. Det blev ett modifierat sångsvanen 160 från Lapplihus.
Pris för byggsatsen inkl. Förlängning av huset med 120 cm,  extra tjocka väggar 235 mm, massor med extra dörrar(franska balkongdörrar och en dubbeldörr till entrén) och fönster, bastu, centraldammsugare, alla bärande innerväggar, takpanel , innerdörrar och sist men inte minst en trappa med ek-steg: 760 000:.-
Stomresning utvändigt klart: 134 000:-
Grund: 155 000:- (Inkl golvvärme)
Det som då inte ingår är: vvs, el , kök, golv, tapeter, kakel och innerväggar ej bärande (och kamin om vi har råd).
Huset kommer v 40!!
Vi har blivit mycket välbemötta av deras representant som inte är någon krängartyp utan snarare en byggare som sadlat om. Han sitter dessutom med i kommunens byggnadsnämd och är kvalitetsansvarig.
Vi får väl se hur det går i framtiden, men jag skriver och meddelar hur det går.
 
Det kanske det är, men faktum är att kommunen också rekommenderade honom . Vad är ett bra pris för en KA?
 
Så kul att ni verkar bli nöjda.
Vilken kostnad har ni räknat på allt som ska vara I huset? Vilken totalkostnad har ni kalkylerat på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.