Vi ska bygga ett Trivselhus och är i tagen med att bestämma vilka vitvaror vi ska ha (valde bort det paket som ingick). Min fråga är om någon kan tipsa om bra och fina vitvaror till ett lantligt kök?! Tyvärr så faller Smeg bort pga köksritningen och Ilve är för dyrt... Några förslag? Titta gärna in på vår blogg Villa Savic
 
Snickerilucka kan ju fungera om smaken faller på läppen, d.v.s samma luckor som du har till övriga köket.
 
Tack för tipsen! Vi har tittat lite på Gorenje men hört att det inte ska vara så bra kvalité på deras grejer?! Vi kommer dock integrera diskmaskinen så där spelar utseendet ingen roll alls. Kyl och frys vill vi helst inte integrera utan köra något i rostfritt vilket vi tycker kan passa även en lite lantlig stil. Någon som sett något snyggt? (och prisvärt naturligtvis!)
 
Ilve är mycket billigare om du köper dem via Tyskland. Vi köpte vår spis från Gastro Planet, som vi hittade på ebay.de och sen kontaktade vi dem och beställde en därifrån. Min man som veckan efter var i Frankfurt gjorde en visit för att "checka läget". Allt gick jättebra!

Horuskranarna tog vi från Backa entrepenad som är billigare än Badex. Annars finns det kranar som ser fina ut för en billig peng i Tyskland, tex via ebay, men eftersom jag inte har sett eller känt dem live, så valde jag beprövade Horus.

När det gäller frysar så kan du ju alltid kolla tex pricerunner, så får du upp en massa frysar inom de kriterier du väljer. Sen har du en massa märken och prisklasser att välja mellan.
 
Tyskland känns vågat för vår del...

Ska snart börja kolla kranar och blandare med...
 
zlatko skrev:
Tyskland känns vågat för vår del...
Kolla på detta forum. Det finns många som har gjort som oss. Olaf Jaeger som har Gastro Planet skickar Ilve-spisar över hela Europa ... fast till ett bättre pris. Han har ju bara ett lager som han marknadsför på internet, så han behöver inte ta betalt för dyra butikslokaler.
 
Håller med! Inget att vara rädd för att handla utomlands! Som kuriosa kan nämnas att en kompis till mig behövde nytt vattenfilter. Firman i Sverige ville ha 17 000:- och han köpte det i USA som hemma färdigt, momsat och förtullat gick på runt 3 000:- har jag för mig. När svenska firmor slutar lägga på sådana ockerpriser börjar även jag titta på grejor här. Har själv handlat mycket via nätet och tjänat stora pengar på detta!
 
Ska titta in på Gastro Planet och se sortimentet, tack Returia!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.