Jag håller på att bygga ihop lite nya utemöbler. Jag har dock fått problem med att det har blivit lite komplicerade limningar som måste hanteras. Det trälim för utomhusbruk som jag har deklarerar en öppentid på 5 min. Jag tror inte det kommer räcka för att få ihop mina limningar utan vill ha något där jag kan känna att jag har lite mer tid på mig att få rätt med det.
Så kort sagt, vad ska jag ha för lim?
Jag gissar att det är någon form av epoxy som är lösningen på mitt problem, men jag vet inte vilken sort jag ska leta efter. Tips på inköpsställen i malmö / lund skulle också vara uppskattat.
 
Cascamite kan ha sina fördelar i en sådan limning.
 
Om du väljer epoxi så är det laminerings epoxi du bör använda. Kolla med båt affärer. Vanlig araldit borde även funka men kanske är dyrare.

Pär
 
Dags för lite återkoppling.
Jag var runt en snabb sväng och försökte hitta något över disk. Tyckte inte riktigt jag hittade något bra, så det slutade med en beställning från axminster, eftersom jag hittade cascamite där.
Tyvärr hade paketet förolyckats, men lite gick att rädda. Så nu är min limning klar och jag är nöjd med resultatet. Tack för tipset.

Dessutom ersatte axminster den skadade burken, så en ny är redan på väg. Bra att ha till framtida limningar.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.