Kidsen börjar gå själv i trappan så tänkte montera en handledare.
Trappan är L-formad med en kort sväng nere.

De flesta jag hittar är 2300mm långa men en snabb mätning så behöver vi ca 3400mm
Kan man skarva handledaren på något snyggt sätt?

Tanken är en vanlig rektangulär med rundad ovankant. Dock öppen för andra förslag som blir bättre/snyggare

L-formad trappa med vita steg och svarta mattor, avsaknad av handledare, dekorativa väggfjärilar, fönster med växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det som blir snyggast är en handledare som följer vangstyckets överkant. Köp en väldigt bred bräda och lägg den mot vangstycket för att överföra krökningen. Sedan sågar du ut formen och slipar och målar den vit. Som distanser använde jag sågade bitar av rundstav (egentligen ett avbrytet spadskaft) och sedan skruvade jag genom handledare, distans och in i väggen. Det stora problemet kan vara att hitta någonstans att fästa handledaren om väggen bara är gips. Låna en regelsökare.
 
E
Skruvstift! Trägängad i ena änden och maskingängad i den andra, komplettera med en rampamuff i delen som får maskingängan. Gärna lite trälim också, även om det är ändträ på båda bitarna så hjälper det litegrann iallafall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.