Jag och min sambo blev föräldrar för en månad sedan och det börjar bli trångt i vår lilla tvåa.
Vi har tittat på en Smålandsvilla där priset skulle bli nästan 1.4 milj. inkl tomt, VA och nyckelfärdigt.

Är det någon av er här inne som har fått låna till hus medan ni har varit mammaledig?
Vi har en bruttoinkomst på 32000:- just nu..
 
Kan inte vara något större problem, vi har lånat till hela vårt hus, 3,2 miljoner, och då jobbar min man och jag är arbetslös 25% och sjukskriven 75%. En ganska osäker inkomst alltså, du har ju ett jobb att gå tillbaka till.
 
Har lånat till vårt hus ( 1.6) nu när jag är föräldraledig. Bankerna tittar till hela er ekonomiska situation när de räknar på lånen.
 
Det går säkert bra. Är själv mammaledig just nu och vi lånar 2.4 på byggkreditiv som börjar ticka nu i sept. Min syster har också lånat en hel del till sitt hus och hon är också mammaledig.
Borde alltså inte vara några större bekymmer :) Men visst, det beror ju givetvis på vad Ni har för inkomst att utgå från.

Lycka till, både med husplaner och med bebisen :)

/Mia
 
Vi lägger in 10%, dvs 240 000.

/Mia
 
Vi kommer också att lägga in lite drygt 10% om vårt lån går igenom, vi får besked nu i veckan.... :p
 
FlitigaLisa skrev:
Kan inte vara något större problem, vi har lånat till hela vårt hus, 3,2 miljoner, och då jobbar min man och jag är arbetslös 25% och sjukskriven 75%. En ganska osäker inkomst alltså, du har ju ett jobb att gå tillbaka till.
Låter bra, vilken månadskostnad? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.