Hej!

Jag håller på att byta kakel i köket (bara lite, 3 rader över arbetsbänken, så det är ca 1,5 m2 kakel) och jag är inte rik om man säger det så. Jag har köpt det mesta som man behöver. Kakelfix, kakelfog, tvättsvamp, gummirakel, kryssar och är på väg att köpa tandad spackel.

Jag läste någonstans på nätet (en guide på hur man sätter upp kakel) om att man kan få låna kakelskärare. Jag tyckte att det ju vore en bra idé att låna det om man bara ska skära/klyva kanske 3 eller 6 kakelbitar.
Vet ni var man kan låna en sådan?

Jag tror tyvärr jag måste borra en stor hål i en kakelplatta också, för väggströmbrytaren också. Originalkaklet var bara 2 rader över bänken (och lämnar brytaren fritt) men jag vill täcka upp nästan hela väggen mellan bänk och väggskåp (3 rader) så jag måste nog också fixa till en stor cirkelborr för kakel också... Kanske man kan också låna en sådan? Borrmaskin har jag.

(det är nog knepigare att flytta på väggdosa än att borra hål i kakel hehe)
 
Tack för länken den var intressant.

Låneprylarna, lånar man hem dem eller skall man ta med sig kaklet till affären och göra det på plats? (och går det att låna även om man inte handlar någonting..) :D




 
Har inte testat på dessa butiker bara sett llånemöjligheter. Nog tror jag du får betala en slant, kanske 100:- per dygn eller mindre samt en deposition för maskinen.

Jag har hyrt på rena uthyrarfirmor och normala maskiner är rätt billiga per dygn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.