Finns det någon av de stora byggvarukedjorna som har utanpåliggande lamputtag med skruvanslutning? Jag har kollat på Clas, Jula, Biltema och ingen av dem verkar ha. Jag vill minnas att jag tidigare kollat på Byggmax utan framgång.

Finns det bara kläm idag?
 
Vilken som av dem (fast helst den fyrkantiga), men med skruvanslutning.
 
tommib
Du får nog kolla på "skräpmärken" om du vill ha skruvanslutning på en sådan idag. Varför vill du ha just skruvanslutning?
 
Jag tycker det är svårt att få klämdonen att sitta bra, speciellt om det är entrådig kabel in.
 
tommib
Åhå. EK tycker jag är absolut lättast i klämanslutningar. Det ska vara väldigt dålig kvalitet på klämman för att det inte ska sitta bra. Hur gör du? Det känns spontant som att du gör något fel om ledaren inte fäster.
 
tommib tommib skrev:
Åhå. EK tycker jag är absolut lättast i klämanslutningar. Det ska vara väldigt dålig kvalitet på klämman för att det inte ska sitta bra. Hur gör du? Det känns spontant som att du gör något fel om ledaren inte fäster.
Kanhända har jag bara köpt dåliga don.

useless useless skrev:
Ska det inte vara DCL-kontakter nu för tiden när man liksom ändå håller på och sätter upp nya? Dom där runda modellerna hör väl till förra årtusendet...
Jag ska sätta upp över 40 lampor, de flesta med lampkontakt. Jag tänker inte börja byta till DCL då...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.