Hej
jag jagar runt efter lampa till köksbordet som är 180 cm.
Jag vill ha en pendel el dyligt.

denna är grymt läcker, och sjukt dyr.
http://www.bangsthlm.se/product.html/lastra-taklampa--8-glas?category_id=11

denna kan vara ok, vi ska se om vi hittar den i ngn affär.
http://www.lampgallerian.se/visa_produkt.asp?t=Planet+%2F+2+f%E4rger&id=1796&lang=sv

Jag vill ha en lampa som är såpass lång att den täcker hela bordet.
Är väldigt tacksam för alla förslag.
Mina tankar börja vandra åt att ta en ekplanka och antingen fräsa ur för spottar, eller skruva fast ngn armatur på.
 
Kanke inte ett svar du söker, men har du funderat på 2-3 "vanliga" pendlar? Vi har två ganska stora lampor över vårt stora matbord.
 
det är en lösning som jag tänkt på men hellst inte.
Det finns massor med grymma lampor i den mindre/normala storleksklassen.
 
jag håller på med ett projekt åt svärfar där vi tar en ca 4cm tjock ekplanka ca 10cm bred och 120cm lång, så borrar jag ur för 3st 3w'are och sen fräser för ett drivdon och trådar på ovansidan. sen ska det även fällas in ett vägguttag i ena ändan så han kan koppla in brödrost eller likn.

vet inte när det blir klart, men jag kan ta pix sen o visa så kan du ju alltid beställa en egen om du skickar mått =)
 
Hej. lite åt det hållet som jag har funderat senaste dagarna. Släng iväg lite bilder under resans gång.
Min fundering var nog i så fall att lägga in 5 st på 140 cm lång planka.
Sedan är det ju upphängningen man får fundera på.
 
Jag har gjort en liknande lösning till mitt kontor där jag tog en planka och fräste ur ett 1m långt spår där jag sen satte fast en ledlist på 17w i aluminiumprofil i.
Nätagget sitter på en takstol på vinden som matas från takdosan i rummet.
Sen skruvade jag fast ett dörrstop från Jula i varsin ände, där jag sen lödde på trådarna för ledlisten. Från dörrstoppen så går det sedan isolerad stålwire(Jula), upp genom varsitt 6mm's hål i taket och sen kopplade till agget.

Riktigt bra ljus och lösning! Kan langa upp bilder på det ikväll.
 
2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



så ser min kontorsarmatur ut.
 
Intressant lösning!. ser riktigt nice ut. kul att använda saker till helt annat än de är ämnade för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.