Hej!

Så här lagom till en längre ledighet som skall spenderas hos släkt utomsocknes så har jag laddat upp med timers för lampor och även till radion för att i möjligaste mån ge skenet av att vara hemma.

En tanke dök då upp. TV'n! Det är ju ett speciellt sken från en TV, ganska oavsett vilket program den visar. Ett blåaktigt väldigt slumpmässigt flimrande och växlande ljus.

Finns det någon lampa på marknaden som simulerar TV-sken? Hur skulle man annars kunna lösa detta för att få till nåt som liknar det? Jag kan ju naturligtvis sätta en timer på TV'n, men det känns osäkert främst i brandsynpunkt.

Känns som att en liknande grej borde kunna finnas hos t.ex Kjell & company, Hobbex el.dyl, men det kanske bara är ett önsketänkande.
 
Ligger huset väldigt ensligt utan grannar? Låter väldigt avancerat annars...
 
Lämna TVn påslagen..
 
Har man sett! Kanske är dumsnål, men det var i dyraste laget. Eller... Kul idé var det ju i alla fall. Tack tack för tipsen!

Tanken var ju att det inte skulle vara så avancerat så det skulle vara värt det. Huset ligger inte väldigt ensligt, men även om grannarna skulle vara nyfikna så skulle det säkert gå att ta sig tillräckligt obemärkt förbi ändå.
 
Det finns vanliga glödlampor, som ska ge effekten av ett levande ljus, det kanske skulle funka med en blå skärm, och en timer,,, eller en lågenergilampa, med en blå skärm....
 
Kan ge motsatt effekt oxå.
Mina föräldrar hade en gammal julgransbelysning som gav ett blinkande för att se mer levande ut. Och grannen va på väg att ringa brandkåren då de trodde att det brann i huset. :D
 
En utsvävning - hur funkar såna burkar med hundskalls-effekt? Låter de bara mesigt eller ger dom sken av en rasande rottweiler?
Skulle vilja ha en sån kopplad till nån rörelsedetektor..
 
Tror jag har en grej...
Kom förbi en kompis här för nån kväll sedan och trodde de skaffat köks-TV när jag gick förbi utanför. Det visade sig vara ett litet fejk akvarium från Rusta som deras lilla 4-månaders gillar att se på.

Är väl egentligen bara en lampa med en roterande screen med fiskar och blå bakgrund. Misstänker att en sån kostar runt en hundring knappt.

Lycka till...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.