Hej.
Har ett litet problem med ett golv vi har i vårat kök.

Vi ska ska sälja bostadsrätten och det känns inte så roligt att överlämna golvet i detta skicket.
IMG_1243.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_1244.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Problemet är alltså en skarv på kortsidan mellan två brädor.
Av någon anledning så går det att pressa ner den ena sidan så att den sjunker ner en ganska bra bit under motsatt bräda.
Och eftersom jag kan pressa ner den med handen, så sviktar den rätt bra när man lyckas gå precis över skarven.

Det är ett billigt laminatgolv. Men i övriga rum där detta ligger så har vi varit jättenöjda.
Men detta är något som jag inte kan släppa.


Hur hade ni löst detta?
Går det att klyva den raden med brädor. Lägga dit nya men ta bort undre delen av noten, och sedan limma ihop?

Hittade en bra bild på nätet;
Not.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det här är kanske en idiotisk ide. Men vad ska jag göra?
 
Verkar knappt vara synligt. Informera blivande köpare om problemet och hitta en lösning om dom stör sig på detta. Hur många mm skiljer det?
 
Det är absolut inget man ser.
Däremot så känner man det väldigt tydligt när man lyckas gå över skarven.

Jag kanske är lite nojig.
 
Jag tycker du ska fokusera på att lämna över lägenheten i det skick den var vid visningen och ev undersökning av blivande köpare. Det är det enda ansvar du har och kan ta.

Vill du fixa detta innan försäljning och visning så skulle jag lägga om golvet. Har svårt att se hur detta kan fixas på ett bra sätt i ett billigt laminatgolv.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Folk kommer knappast upptäcka det på en visning och även om de gör det så kommer de inte påverkas av detta. Ett laminatgolv är ju inget man direkt lägger något värde vid som spekulant. Kanske om priset är väldigt lågt.
 
Och vem vet vad en köpare gör, de gillar kanske inte det golvet och byter ut det.
 
AndersS skrev:
Och vem vet vad en köpare gör, de gillar kanske inte det golvet och byter ut det.
Precis. Ett laminatgolv är nog det första jag hade rivit ut oavsett skick.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.