Hej på er,

Hur hade ni smarta forumsvänner gjort runt detta stödben (vagnstycke)?
Först, hur hade ni kapat golvbiten för att det ska bli så snyggt som möjligt? Jag har tänkt att man kan såga så att det hamnar bakom vagnstycket, på så vis kommer det in baken stödbenet och under trappan.
Efter kapningen, hade ni då satt en list runt stödbenet eller någon fog bara?

Tack för svar!
 
  • Stödben vid trappan med ofullständig golvläggning och diskussion om bästa kapning och avslut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Laminatgolvbit kapad nära ett vitt stödben, med synliga saxningar och glipa vid anslutningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på ett stödben för en trappa där golvet ännu inte är anpassat eller kapat för att passa runt benet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
sunnis
Om det inte är försent kan du bredda golvet på andra sidan rummet så att golvet/noten kommer dikt an vagnstycket, sen är det att knacka/limma in en uttagen golvbit som täcker runtom vangstycket utan skarvar. Slipa ner klacken på fjädern så går det att knacka in golvbiten och låsa med trälim.
 
Redigerat:
  • Gilla
Frassenyfiken
  • Laddar…
U
Kapa en längd så att du får skarven precis i bakkant av vagnsstycket. Du kan du kapa ut er spår i mötande längd som går runt vagnsstycket.
 
  • Gilla
Frassenyfiken
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Kapa en längd så att du får skarven precis i bakkant av vagnsstycket. Du kan du kapa ut er spår i mötande längd som går runt vagnsstycket.
Det får nog bli så. Jag ville följa mönstret på skarvarna så gott det gick för att det skulle se snyggt ut hela vägen. Men det gör nog inget att avvika på de sista bitarna

Tack för svar!
 
sunnis sunnis skrev:
Om det inte är försent kan du bredda golvet på andra sidan rummet så att golvet/noten kommer dikt an vagnstycket, sen är det att knacka/limma in en uttagen golvbit som täcker runtom vangstycket utan skarvar. Slipa ner klacken på fjädern så går det att knacka in golvbiten och låsa med trälim.
Försent tyvärr.. men tack för svaret. Jag förstod vad du menade.
 
@Frassenyfiken Kan du inte höja trappan den centimetern så att du får under golvet?
 
P Pappa1986 skrev:
@Frassenyfiken Kan du inte höja trappan den centimetern så att du får under golvet?
Det går bra att lyfta trappan med en vanlig garagedomkraft om man sätter an under nedersta steget precis bredvid vangstycket. Jag gjorde det testet när jag lade laminat. Problemet är att även den lutning som en centimeter ger märks tydligt på trappen. Dessutom tryckte vangen så kraftigt att det blev som en bula i laminatet så jag övergav den idén. Jag tror dock att det fungerar om man får för sig att lägga ett tunnare golv, t.ex. vinylklick.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.