Hej!
vi har beställt ett nytt hus, och funderar på att lägga in laminatgolv i hela huset, har funderat på valnötsgolv från alloc.
Det golvet kostar 320kr/m2, vilket är endast 30kr/m2 som ekparketten som följer med huset skulle kosta.
Jag har funderat lite på hur det kommer påvärka värdet på huset sen, alla tycker väll att laminatgolv är värdelöst oberoende kvalité.
 
BigR
Jag föredrar laminatgolv ibland. Slitagemässigt är dom fantastiska och alloc har ju även rätt bra känsla i sina golv.
 
wendtm skrev:
Hej!
vi har beställt ett nytt hus, och funderar på att lägga in laminatgolv i hela huset, har funderat på valnötsgolv från alloc.
Det golvet kostar 320kr/m2, vilket är endast 30kr/m2 som ekparketten som följer med huset skulle kosta.
Jag har funderat lite på hur det kommer påvärka värdet på huset sen, alla tycker väll att laminatgolv är värdelöst oberoende kvalité.
Lite svårt att tolka meningen om ekparketten men om prisskillnaden är så liten skulle jag vara tveksam till laminatgolvet. Fast alla tycker inte att laminat är värdelöst, inte jag i alla fall, med det priset så kanske det blir snyggare rent av i och med att Ni får valnötsgolv. Men det beror helt på hur alternativen faktiskt ser ut.
 
Hej,

Jag har laminatgolv från Alloc i kök och hall. Är nöjd och de fyller sin funktion men jag skulle aldrig lägga laminat i hela huset. Visst finns det laminatgolv med riktigt bra imitation och många av dem håller bra men det är en enorm skilnad i hur de upplevs.

En annan stor fördel med trägolv är att även slitna golv har en charm medans laminatgolv ser riktigt tråkiga ut när de börjar bli slitna. Även klickgolv av trä (parkett) ser ok ut när de är slitna, givetvis till en viss gräns. 14mm parkett och rent trägolv går dessutom att slipa och lacka om.

Rätt golv på rätt plats är det enda riktiga ;)

MVH,
Tobias
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.