Hejsan! Är mitt i renoveringen av vårt 1.5 plans ifrån 69 och har kommit så långt att golvet på nedervåningen skall upp och ersättas med nytt laminat ifrån Kronotex Mammut. I dagsläget har jag underst platon,foam sedan parkett. Eftersom plattan inte är isolerad så tänkte jag lägga någon form av isolering. Dock är de snålt med utrymme och max skulle jag klara ca 10mm. Har kollat på cellplast 200 10mm, men de är väldigt tveksamt om jag klarar det höjdmässigt. Även kollat på ebeco ebisol 6mm och även varit i kontakt med dem och det var inga konstigheter förutom att dem rådde mig att lägga ett mellanlägg emot platonmattan eftersom man skulle tydligen inte lägga ebisol direkt mot plastmaterial. Har även kikat på selitac aqua stop som har likvärdiga isolervärde likt ebisol,men är lite undrade över om det skulle kunna uppstå liknande problem med att man ej ska lägga den direkt emot platonmattan? Undrar även om det kan bli något problem eftersom den har inbyggd ångspärr? Ingen form av golvvärme kommer att finnas. Mvh Daniel

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.