Behöver lite tips nu när jag ska sätta upp samma laminatgolv på väggen bakom sängen som jag även ska lägga som golv? IKEA-golv.

börjar jag uppifrån eller? Gips bakom så behöver jag regla upp för att något att skjuta dyckerten i med dyckertpistolen? Limmar jag också för extra säkerhet på reglarna?

Behöver alla tips jag kan få då jag inte hittar så mycket information om detta på nätet!

sover just nu i TV-rummet :surprised::seenoevil: Rum under renovering med stegar och arbetslampa tänd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Koselig sovekrok med stripet sengetøy og utsikt til en innsjø fra vinduet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Minimalistiskt sovrum med enkelsäng, rosa bäddset, vit filt och vit nattduksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade nog skippat spikarna och bara limmat...

Känns enklast att börja nerifrån...
 
  • Gilla
Nobbe_1 och 1 till
  • Laddar…
Jag har fått lite olika bud när jag pratat med andra personer och att det kan vara bra att "skjuta" i några dyckert på vägen pga att golvet kommer att sitta på väggen....men jag har ingen aning och killgissa kan jag göra hur mycket som helst :seenoevil::crysmile:

Känns som att det måste bli rätt och riktigt från början.:cool:

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag hade nog skippat spikarna och bara limmat...

Känns enklast att börja nerifrån...
 
A
Skjuta i laminat blir sällan bra. Nu är det väl iofs inget hejdundrande HPL på ett Ikeagolv, men jag skulle inte göra det. Börja nedifrån, sätt ihop de 2-3 första raderna nere på golvet och limma upp hela sjoket. Sedan kan du limma en rad i taget.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Men skjuta dyckert brukar man väl kunna göra genom allt nästan :strong::cool:

mowatom skrev:
Skjuta i laminat blir sällan bra. Nu är det väl iofs inget hejdundrande HPL på ett Ikeagolv, men jag skulle inte göra det. Börja nedifrån, sätt ihop de 2-3 första raderna nere på golvet och limma upp hela sjoket. Sedan kan du limma en rad i taget.
 
A
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Men skjuta dyckert brukar man väl kunna göra genom allt nästan :strong::cool:
Ja, men om den vänder blir det ju inte så galant. Om du är orolig för att det ska ramla ner kan du släppa den tanken. Däremot kan man ångra att man limmat upp saker ibland, eftersom halva gipsväggen kommer med när man vill ta bort det.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Det är väl klart jag är orolig eftersom jag aldrig monterat ett laminatgolv på en vägg och därav skriver jag här för att få tips på hur jag ska gå tillväga av de som vet eller gjort det tidigare eftersom det finns så lite information på nätet angående detta.

Kan jag använda detta när jag limmar upp och hur mycket "sättlim" ska jag applicera....:seenoevil: Risken är väl stor att jag som är osäker kladdar på för mycket till ingen nytta...:oops:
Tub med Pattex No More Nails lim för montering av laminatgolv på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mowatom skrev:
Ja, men om den vänder blir det ju inte så galant. Om du är orolig för att det ska ramla ner kan du släppa den tanken. Däremot kan man ångra att man limmat upp saker ibland, eftersom halva gipsväggen kommer med när man vill ta bort det.
mowatom skrev:
Ja, men om den vänder blir det ju inte så galant. Om du är orolig för att det ska ramla ner kan du släppa den tanken. Däremot kan man ångra att man limmat upp saker ibland, eftersom halva gipsväggen kommer med när man vill ta bort det.
 
Jag hade nog satt några (5 kanske) "kluttar" per rad... Om du inte ska skruva upp hyllor i laminatet behöver det ju bara hålla det mot väggen..

Edit: har ingen erfarenhet av "no more nails", men generellt så är man ju allergisk mot fyndiga namn och marknadsföring... Köp ett lim av något kvalitetsmärke, som passar de olika materialen...
 
Det kommer att sitta ett sängbord på ena sidan av sängen som man skruvar i väggen men det är inte så tungt utan endast några mindre hyllor på en "pelare".

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag hade nog satt några (5 kanske) "kluttar" per rad... Om du inte ska skruva upp hyllor i laminatet behöver det ju bara hålla det mot väggen..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.