jag har precis fått proffshjälp med mina golv här hemma! arbetet var superbra, men jag ångrar mitt golvval valnöt.. tråkigt men så är det! jag bor i en gammal lägenhet som har schackrutigt golv i kök och ekgolv ( inte fiskbensparkett men lagt i mönster )i vardagsrum. valnöten gick inte alls i hop med den gamla stilen eller med ekgolvet. jag kan bara lägga laminat på max 8.5mm då jag har gamla garderober i hallen som jag vill behålla. frågan är då vilket laminatgolv passar bäst till ekgolvet? vill gärna behålla det som var från början dvs kök o vardagsrum..känner inte för att lägga om ett golv 3 ggr... hur får man det att gå ihop utan att det ser "konstigt" ut? vill att det nya golvet ska passa de gamla ekgolvet i nyans och stil.:rolleyes:vill tillägga´att det låg plastmatta innan och bara betong under .. :thumbdown:
 
Är inte säker på att jag förstår vart du lagt in nytt golv eller vad du lagt in...valnöten, är det laminat eller trägolv?
Då jag är en stor motståndare till laminat; om valnöten är av trä skulle jag rösta för att slipa och måla det i heltäckande färg ex antikvitt. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.