Hejsan! Jag har alltid varit anti träliknande laminat på bänkskivor och tycker att material ska vara det de ger sig ut för att vara. Ska man ha trä så ska man ha riktigt trä osv. Men... nu är det ju så att valnötsskivor är väldigt snygga OCH väldigt dyra! Exixterar valnötslaminatskivor som faktiskt ser kloka ut?
 
Hemmakatten
Tycker som du - träliknande laminatskivor är INTE snyggt. Dock är laminat i sig ett snyggt och bra material, passar utmärkt som köksbänk (vi ska själva ha en vit laminatskiva på köksön). Men bara, tycker jag ;), om man tar en laminat som inte försöker efterlikna vare sig trä eller sten.
 
Ska det se ut som trä, ska det vara TRÄ.
Ska det se ut som sten, ska det vara STEN

En enkel tumregel att hålla sig till ;)

 
Jag har också alltid tyckt det... Men, så var det dags för oss och välja kök och bänkskivor.
För oss går träbänkskivor bort. Vi har små barn och vill inte hålla på och springa efter med trasan så fort dom tagit ett glas vatten, liksom.

Valet föll då på laminat. Eftersom vi skall ha vita luckor och rostfria vitvaror så tyckte vi att de gråa laminatbänkskivor som passade till gav ett så kallt intryck - men vi var helt bestämda på att vi inte skulle ha några "låtsasträlaminatskivor" för det är ju urfult  :-/

Men rätt vad det var så hittade vi en laminatbänkskiva i "trä" som heter Wengé (finns hos HTH-kök) och den var faktiskt jättesnygg. Jag har sett andra mörka trälaminat hos andra tillverkare som också är jättesnygga.

Så nu blir köket med släta vita luckor, rostfria vitvaror, wengé-bänkskiva och kakel i 3 färger, äggskal, beige och chokladbrunt.

Däremot tycker jag fortfarande att ljusa trälaminat inte är speciellt snygga - okonsekvent? Javisst!!  ;)

/Mia A
 
Smaken är som baken, var och en bestämmer ju själv vad dom vill ha i sina egna hus.
Absolut inget fel på laminat om man av praktiska eller ekonomiska själ väljer det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.