J
Hej!

Har gått och blivit kär i ett timmerhus från Honka. Företaget verkar seriöst och priserna verkar ligga på 23.000-26.000/kvm2 (exkl grund).

Någon som har erfarenheter av Honka och vet om det är bra hus, seriöst företag och prisvärt?
 
Hej.
Jag hade kontakt ett tag med Honka och har tyvärr dåliga erfarenheter. Gick till och med så långt att försäljaren, Anders Gadd, ringde upp mig en kväll då jag undrade varför det tog sådan tid att få pris på stuga samt uppsättning. Hade väntat i drygt tre veckor då. Han förklarade barskt åt mig att de hade nog inte haft tid att räkna på nått sådant ännu samt att de jobbar stenhårt 12h om dagen med personer som faktiskt har beställt från dem. Jag försökte förklara åt Anders att det är hyfsat svårt att beställa från dem när man inte ens får ett pris mellan tummen och pekfingret. Behövs väll knappast nämnas att man där och då sa tack och adjö.
 
  • Gilla
Kullatorp och 1 till
  • Laddar…
Honka har ganska gott rykte fast jag personligen tycker inte om dem. Orsaken är att utknutarna ofta spricker sönder i förtid på grund av deras byggsystem.
 
  • Gilla
Kullatorp
  • Laddar…
J JohanXXL skrev:
Hej.
Jag hade kontakt ett tag med Honka och har tyvärr dåliga erfarenheter. Gick till och med så långt att försäljaren, Anders Gadd, ringde upp mig en kväll då jag undrade varför det tog sådan tid att få pris på stuga samt uppsättning. Hade väntat i drygt tre veckor då. Han förklarade barskt åt mig att de hade nog inte haft tid att räkna på nått sådant ännu samt att de jobbar stenhårt 12h om dagen med personer som faktiskt har beställt från dem. Jag försökte förklara åt Anders att det är hyfsat svårt att beställa från dem när man inte ens får ett pris mellan tummen och pekfingret. Behövs väll knappast nämnas att man där och då sa tack och adjö.
Jag har samma erfarenhet av Anders Gadd och Honka i Sverige. Det var omöjligt att få dem att ge ut grundläggande information utan att i princip ge dem en tomtkarta och hela plånboken. Att jämföra dem med andra blir ju omöjligt när de inte vill svara på enkla frågor. Min upplevelse är att jag inte vågar välja Honka eftersom den organisation och ledning de har i Sverige verkar helt ointresserad av att ge ens den mest basala kundservice. Gadd slutade helt enkelt svara på mina mail när jag inte ville fylla i tre sidor med information för att få svar på sånt som redovisas öppet på andra husbyggare hemsidor. Tänk då vad som skulle hända om nåt går snett i bygget.
 
Jeg havde samme oplevelse. Gadd slutede med at besvare mail. Deres huse ser fine ud, men de er ikke så interesserede i at få nye kunder, ser det ud til.
 
  • Gilla
Banananana och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.