Hej!

Jag var igår och tittade på kök, och kökssäljaren tipsade om att det fanns vägguttag som var så "låga" att de gick att fälla in i en 25mm skiva under överskåpen.

Hon visste inte vad det var för slags uttag. Säljare... Suck... ;)

Är det någon här som har några tips om vad hon kan ha syftat på.

Det måste ju vara något slags utanpåliggande uttag om det ska monteras på det viset.

/Jonas
 
Jag tror nog det var ett mer traditionellt uttag fast med ovanligt litet djup för utanpåliggande montage som sedan sänktes in i den 25 mm tjocka som är monterad på undersidan av överskåpen.

Nån som vet vad det kan vara för uttag/märke?

/Jonas
 
Om du skall ha ett utanpålliggande uttag. Så tror jag att det blir svårt att få ett som kapslingen endast är 25mm högt. Annars så är de utanpåliggande inte så väldigt mycket högre.
Hon måste ha menat ett uttag för infällt montage, går det att göra i skåpet?

Om det är så att du tänker fälla i ett utanpåliggande uttag i skivan. Var tänker du då dra ledningen i skåpet eller infällt i skivan.

Personligen så tror jag mer på ett fint uttag placerat på ett estetiskt rätt ställe.
 
Skulle tro att de flesta uttag inte bygger mer än ca 25 mm innåt i dosan. Frågan är bara om det är godkänt att fälla in ett uttag i trä utan dosa.
 
skulle inte tro det ! :surprised:
 
Hur ser det ut i badrumsskåp då? Jag har för mig att vårt uttag där är infällt i topplattan av skåpet som är trä.

???
 
i topplattan kan man ju sätta dosa, men det blir liksom inte så snyggt i den nedersta... om man inte ser till att skåpen är stängda för jämnan då iof..
 
Om man ska fälla in något i köksskåp undertill brukar det bli bra om man lägger dubbel botten i skåpet. Dvs antingen ett extra hyllplan inuti eller en extra skiva undertill. Detta blir bra till spottar i alla fall.

Mvh Oscar
 
Men man ser ju ofta uttag i badrumsskåp, infällda i en ca 2-3cmskiva! Kanske någon specialare med isolertransformator???
 
Brukar vara vanliga typ: ELJO Trend IP44 uttag i badrumsskåp, vanligt är ju att man har spotlights som då matas med en transformator.
Den ligger i en låda ovanpå (och delvis i), där även uttaget stricker upp en bit... knöligt att förklara :p
 
Kinslayer skrev:
Brukar vara vanliga typ: ELJO Trend IP44 uttag i badrumsskåp, vanligt är ju att man har spotlights som då matas med en transformator.
Den ligger i en låda ovanpå (och delvis i), där även uttaget stricker upp en bit... knöligt att förklara  :p
Jag kan svära på att det inte sticker upp alls i min systers nyinköpta badrumsskåp! Men det är heller inget utanpåliggande uttag, det sticker ju inte ner heller! Men det ser lite "klent" ut säkerhetsmässigt, ingen jordning, och dessutom sitter hålen (?) i höjd med uttagets lucka. Normalt sitter de juh en bit in. Men det kan möjligen vara någon typ av "rakuttag" som matas med 110V via en skyddstrafo.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.