Skulle vattna gräset nu på kvällen och märkte att det var väldigt lågt tryck i vattenutkastaren på övervåningen (bor i sutteränghus) - så lågt att vattenspridaren inte rörde sig. Så sent som igår fungerade den normalt! Kopplade istället in spridaren på utkastaren på nedervåningen och då fungerade den normalt.

Utkastaren på övervåningen (den som inte ger något tryck) sitter utanför tvättstugan, och i tvättstället där har jag normalt vattentryck. Denna kran och vattenutkastaren sitter på samma vattenledning och ungefär samma höjd. Jag hade ingen annan kran/diskmaskin etc på samtidigt som jag försökte vattna.

Någon som har en idé vad det låga trycket kan bero på? Jag har ju bevisligen tryck i samma ledning någon meter därifrån!

/Konfunderad
 
Skruva isär och rengör. Det går att montera isär utkastaren ifrån fronten, åtminstone på min. (Svarade precis samma sak igår i en annan tråd..)
"Pluggen" som sitter längst in verkar inte släppa efter av vattentrycket.
Ett knep kan vara att vika slangen fram o tillbaka ett par gånger - mottrycket kan göra att den pluggen lossnar så att du får fullt tryck.
Kolla också att röret är rakt. Rörselser i väggen kan ha böjt röret.
 
Om det är så att fjädern etc är trasig så köp ny utkastare, delarna är minst lika dyra som att köpa en ny (egen erfarenhet)
 
Har samma problem hemma vik slangen så du får mottryck så kan det släppa.
 
Tack för tipsen!

Det var av allt att dömma "pluggen" som kärvade, och det funkade med att ordna mottryck på ledningen och sätta på kranen för fullt så sa det "poff" och så släppte det:)
 
Poff, och så hamnar vredet i hinken som jag fyller, lär mig aldrig...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.