Rörmokaren kapade avloppsrören för lågt innan gjutningen så nu efter gjutning slutar de i princip jämns med betongplattan. Våtrumsreglerna säger 40 mm uppstick ur golv. Hur löser jag det här? Jag ska snart flytspackla, kan jag i samband med det förlänga röret på något bra sätt?
 
Ah, smidig lösning. Den gillar jag :) Gäller bara att hitta en affär med någorlunda bra sortiment, det känns som en något ovanlig produkt...
 
Jag har beställ grejer hos en nätfirma ibland, har man bara rsk så kan de ordna delen.
Annat har jag köp av en lokal vvs-säljare, samma sak där . Har man rsk så fixar de delen. Sällan har det tagit många dagar från någon av dem.

(Det är väl lite fusk men vi har tre grossister på orten, och går jag in till min lokala vvs-säljare så får jag med mig en lapp och åker sedan till den av grossisterna vi kommer överens om och hämtar grejjerna om de har hemma. Annars kommer det från deras centralager, i regel över natten)

Har du en lokal vvs-handel så borde de kunna ta hem delen från sin grossist.
 
Redigerat:
Jag kom just på att jag har tillgång till Ahlsells sortiment så det löser sig nog utan problem! Mange tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.