Hej, har ett par TP-Link C200 kameror för att ha koll på hemmets utsida.
Har idag minneskort i kamerorna så det lagras lokalt. Tar buset med sig kamerorna så försvinner ju dock materialet…

TP-Link C200 säkerhetskamera, Full HD, WiFi, vit, betyg 4.5, reklam för rabatt, köpknapp, Elgiganten webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns det nån smidig prisvärd lösning att flytta lagringen från minneskortet till en dator som är ansluten till samma wifi nätverk?

Det är inget alternativ att tråda kamerorna, utan måste ske trådlöst.

Vill i detta läget inte använda en molntjänst med månadskostnad.

Kan tänka mig att köpa en annan kameramodell om det finns vettigare.
 
Agent DVR (tidigare iSpy) är gratis för hemmabruk. Vi använder det i butiken med ett flertal TP-link C100 sedan flera år och det har fungerar fantastiskt bra. Där rullar det som en app i TrueNas Scale, men du kan lika gärna köra det hemma i en vanlig dator (Mac/Windows/Linux/Docker) eller i olika NAS:ar. Webbinterface för att styra lokalt och med prenumeration kan du styra/övervaka på fjärr med app i telefonen.

https://www.ispyconnect.com/download.aspx
 
  • Gilla
MagnusSt och 1 till
  • Laddar…
Om huset stör ut signalen då ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om huset stör ut signalen då ?
Du menar "buset" ?
 
D Dilato skrev:
Du menar "buset" ?
Jo
 
wifi sd kort kanske?... men jag har noll koll på om det kan funka...
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om huset stör ut signalen då ?
Modern myt att tjuvar går runt med störningsutrustning. Hur som helst har ju kameran sett dem innan det skulle kunna hända och lagrat undan filmen på datorn.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tack för svaren med tekniska lösningar, ska kolla upp dem och återkoppla här.

Gällande bus med störutrustning får det gärna diskuteras i nån annan tråd, jag vill skydda mig mot oplanerade besök från pundare och ungdomar, de som vill in kommer att komma in.

Tar gärna emot fler förslag på tekniska lösningar om nån har.
 
Rörelsesensor som utlöser stark belysning, sirener? Har ni ofta aktivitet i området ?
 
Unikt namn
Jag hade I förstahand köpt ett NAS för att lagra videoströmmen.
Kanske en DS220J eller DS223 beroende på hur många kameror du har.

Du behöver köpa till licenspack om du har fler än 2 kameror anslutna. Tex denna.

Det går även att bygga en egen server och installera någon opensource mjukvara som gör samma sak. Men det är mer pill att få ihop det.

Med synology får du en enkel lösning.
 
Redigerat:
M
Jag har ett halvdussin av dessa https://www.kjell.com/se/produkter/...s/d-link-dcs-8635lh-overvakningskamera-p64915
Fungerar mycket bra. Följer en människa med hjälp av Ai, 270 graders motordriven panorering. Allt som spelas in lagras både på SD-kort och i molnet (30 dagar bakåt) som är gratis.
Jag har sammankopplat vissa kameror så när en upptäcker rörelse så aktiveras inspelning på nästa kamera 10m bort samtidigt, ställs i appen. Jag använder 256gb-kort och med mycket aktivitet så lagrar det 2K-upplöst video i gott och väl 1 års inspelning.

Ip-65-klassad för utomhusbruk osv., ja du kan läsa själv.
 
  • Gilla
MagnusSt
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag hade I förstahand köpt ett NAS för att lagra videoströmmen.
Kanske en DS220J eller DS223 beroende på hur många kameror du har.

Du behöver köpa till licenspack om du har fler än 2 kameror anslutna. Tex denna.

Det går även att bygga en egen server och installera någon opensource mjukvara som gör samma sak. Men det är mer pill att få ihop det.

Med synology får du en enkel lösning.
Tack för svaret, hur mycket pill är det att få det att funka med en sån?
Löser man det själv utan några större hackerkumskaper?
 
Unikt namn
M MagnusSt skrev:
Tack för svaret, hur mycket pill är det att få det att funka med en sån?
Löser man det själv utan några större hackerkumskaper?
Om du undrar om Synology, absolut.
Du betalar ju lite extra för att det ska vara enkelt.
Lite babblig video men han visar hur det går till:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.