Är det någon som hittat en lågpris mikrobrytare till 220/230 i Sverige/Europa? Hittar dem på Elfa och även om de är billigare än Husqvarna så är ju inte Elfa precis billiga...

Jag åker på byte av denna minst en gång varje år och är nu less på att betala överpriser (över 300kr varje gång) för dessa. Jag kan lika gärna skarva in billigare alternativ på tråden då de går sönder så ofta att fuktsäkring inte ens behövs. Lödning eller kanske till och med sockerbit är ett bättre alternativ än att behöva öppna tornet en till två gånger per år.

Orsaken till att min mikrobrytare går sönder ofta är att klipparen kör på både naket berg och på stenläggning och det gör att brytarna vibrerar sönder.
 
  • Gilla
Bossealex
  • Laddar…
Hur ser den ut, ett eller flera foton är bra
 
Här är den med bil och allt:
https://www.gplshop.se/husqvarna-au...c/husqvarna-automower-220-ac-2007/brytare.php

Jag tänker alltså skarva på kabeln utanför genomföringen in i klippartornet.

Jag har hittat vattentäta brytare i Kina. ca 200kr för fem stycken (inklusive tullhantering och moms).

Jag har även hittat brytare på ELFA (dock inte vattentäta, men det gör inget i praktiken). Det hade dock varit bra att hitta vattentätabrytare till ett rimligt pris i Europa i alla fall.
 
Liten rackare står det någon text på den, det som är avgörande troligtvis är storlek och hur den sätts fast, skruvhålen bör malla
 
Kjell&comp har en liten magnetbrytare eller slutare som kan ligga i vatten hundra år utan att ta skada och kostar någon tia. Men det krävs lite ombyggnad som de flesta klarar av. LIM & plastic padding hjälper till.
 
B Brattehall skrev:
Kjell&comp har en liten magnetbrytare eller slutare som kan ligga i vatten hundra år utan att ta skada och kostar någon tia. Men det krävs lite ombyggnad som de flesta klarar av. LIM & plastic padding hjälper till.
Vilken produkt syftar du på. Letade och hittar inte något som passar in nämligen.
 
P Pucco skrev:
Conrad har ett sortiment av microbrytare med IP67.
[länk]
Jag har redan skrivit om detta i en annan tråd, men det slutade med att jag valde en större och robustare konstruktion (från Classe eller Kjell, kommer inte ihåg) som jag skruvade fast på en annan plats invid stoppbrytaren.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.