Hej.

Har investerat i en värmepump ifrån CTC, gick på 60.000kr inkl. montering (endast för utomhusdelen kopplat på min gamla panna och jag har kollat med andra leverantörer och även hört med kunder jag varit och jobbat hos som haft luft/vatten system och det verkar ligga "rätt" i pris. Men så ser man ju alla dessa budgetalternativ som lovar drift ner till -20 grader för under 30.000kr. Exempelvis ifrån Jula eller Invest (http://www.investliving.se/energi.asp ) Min pump stänger av sig vid -10grader om den ej är kopplad till CTC pannan som jag ej köpt ännu.

Fungerar dessa budget alternativ tillräkligt bra och har jag slängt pengar i sjön? Vist har jag bra garanti om något skulle hända, men för den prisskillnaden hade jag varit beredd att offra lite service (för garanti finns ju även på dessa).

Kan tillägga att min elräkning ligger på 2500kr+/månad nu när det varit som kallast, flyttade in i huset i September så jag kan ej jämföra med tidigare. Huset är på ca 160kvm och har lite äldre 3-glas fönster med kassa lister som skall bytas ut innan nästa höst.

Mvh Andreas
 
Jo jag hittade den tråden. Dock endast teknisk data där. Ingen som i själva verket provat eller hört om någon som provat dessa. Någon måste väl ändå ha testat den ifrån Jula?
 
Oj, 60.000 verkar mycket.
För 70.000:- får du ju även tank till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.