Hej! Behöver era tips på hur jag bäst lagar detta.
Vi håller på och renoverar hallen i vår lägenhet och har rivit bort några gamla platsbyggda garderober från 60-talet. Bakom döljer sig en lättbetongvägg som jag nu behöver fixa till. Tidigare har de tapetserat upp mot skåpen så nu blir det rätt rejäla kanter av flera lager tapet. Hur hade ni gjort detta bäst? .Jag tänkte skära bort kanten och slipa ned tapeten och sen bredspackla upp lättbetongväggen. Eller skall man använda microlit?
Kom med era tips !
 
  • Skadad lättbetongvägg exponerad efter att ha rivit bort gamla garderober, visar kanter med flera lager tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lättbetongvägg med synliga tapetkanter efter borttagna garderober, belägen i en hall under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lättbetongvägg med hål och rester av tapet intill en vitmålad vägg, synliga kanter av flera lager tapet efter att platsbyggda garderober rivits bort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis riven vägg med flera lager tapet synliga längs kanten och en elcentral monterad högst upp på den målade ytan av väggpanelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Mikrolit döljer inte mycket utan det behöver ju vara slätt innan man sätter upp det.
 
Gör som du tänkt. Skär bort och spackla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.