Hjälp!
Hur lagar man undersidan på balkonggolvet och samtidigt får ett snyggt tak över dörren?
Vi har haft huset i drygt 4 år. Hängrännor och stuprör är nya sedan ett år tillbaka. Balkongens golv är bara ren betong. Regnvatten kommer där hela tiden. Kommer färgen flaga om man målar balkongens undersida vit. Hur putsar man bäst upp det som lossat? Lite av metallbläcken runt om här rostat hål också tyvärr.
 
  • Person på byggnadsställning under en skadad balkonggolv med flagnande färg och synlig betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Det ser ut som frostsprängning i mina otränade ögon, och för att bli bukt med det är steg 1 att hindra vatten från att sugas in i betongen med ett tätskikt.
 
Ok. Har du några idéer om vad man kan använda som tätskikt?
Hur länge behöver det torka upp innan undersidan fixas?
 
Rickard.
Jag kan såklart bara rekomendera det jag har kunskap och erfarenhet av att lägga på balkonger och det är svetsad takpapp och pvc-duk (protan) jag har även lagt terassduk från protan men det är nog löjligt svårt att få gjort tyvärr även om det är min favorit när man vill ha färdigt golv direkt. Och dom här förslagen måste läggas av takläggare.

Pappen måste överbyggas med ex. Trall för att funka medans pvc duken går att använda som golv om man är försiktig 1.2-1.6mm tjock.
 
Redigerat:
Då får man kolla med en takläggare då kanske.

Skulle man kunna putsa upp undersidan på en gång?(utan att måla förståss)
 
L LallaElis skrev:
Då får man kolla med en takläggare då kanske.

Skulle man kunna putsa upp undersidan på en gång?(utan att måla förståss)
Fick bara en tanke men en plåtslagare skulle kanske kunna göra något snyggt?
 
Det lät ganska vettigt eftersom det dessutom har rostat lite hål på dropplisen i plåt runt om balkongen.
Då kanske det blir en bra kombo med papp och plåt
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.