Jag tänkte bara laga ett hål i asfalten vid garaget men det ena ledde till det andra.
Det är någon sorts tröskel av betong som har spruckit och lossnat. Under den är det nån annan brunaktig porös sten som också går sönder. Det satt också ett garagejärn som var väldigt trasigt. Tänkte försöka fixa till det innan jag lägger (kall-)asfalten men hur? Prioritet ligger på billigt, enkelt och någorlunda korrekt så det inte behöver göras om om nåt år.
Huset är byggt -59, garaget är för litet för en bil, det sitter nu en vik-port men ev. ska den bytas till slagport nån gång.

Sprucken betongtröskel och eroderat stenmaterial vid garageport, reparationsbehov synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad betongtröskel och brunaktiga stenar utanför ett garage med synligt skadat garagejärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tror jag tar bort betongtröskeln helt och lägger asfalt ända in som en tillfällig lösning. När/ om ny slagport ska dit fixar jag resten då.
 
Sagt och gjort. Men nu är jag nojig över att jag sabbat nåt. Som t.ex att det kanske kommer in fukt och spräcker mer av betongen. Och det lossnade även en del från sidan av porten. Är det bara estetiskt fult eller finns risk att det går sönder mer om det inte åtgärdas?

Asfalteringsarbete vid garageport med synlig betongskada och potentiell fuktrisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad betong vid dörrtröskel med synliga sprickor och lossnat material vid sidan av dörrporten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ati
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.