P
Höll på att få en vattenskada i morse då ventilen i toastolen började läcka och spruta vatten rakt upp på cisternlocket varvid det rann ut och ner på golvet. Frågan är om det är lönt att laga då stolen är från 1965.

Finns nya Cammargue, något importmärke på Bauhausför 895:- . Nya Gustavsberg duo finns för 1495:- på Silvanbygg.
 
Kan ju bara vara en packning för 2 kronor och då lönar det sig ju att laga.
 
Vi skulle inte tänka mer en en sekund på den frågan, en toastol från -65 förbrukar på tok för mycket vatten, vårat råd: köp en ny, eller en nyare begagnad, laga inte.

// Git o Lars
 
P
Pratade med en VVS firma och det skulle vara något membran som gått sönder. Kostar en 50-lapp så jag provar nog med det först. Toan ska ända renoveras så småningom och då kanske en nyinköpt toastol ändå inte passar in i det nya badrumet.
 
Peter_K skrev:
Pratade med en VVS firma och det skulle vara något membran som gått sönder. Kostar en 50-lapp så jag provar nog med det först. Toan ska ända renoveras så småningom och då kanske en nyinköpt toastol ändå inte passar in i det nya badrumet.
Verkar vara smart. Sen i framtiden köp ingen billig stol. Jobbar på ett hyresbolag vi köpte billiga stolar de är ej möjliga att göra rent till hundra procent. Ytan är kass och drar åt sig så det tills slut är konstanta bajsränder. JA efter ett par år då kanske men ÄNDÅ!
 
P
Sådär, 25:- fattigare och toan lagad :)

Ska tänka på det när jag köper ny i framtiden. Är sugen på en sådanhär men den är ju inte direkt billig ::)
 
  • 105247.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske inte billig men bra. Som tidigare sagts här. Köp inget billigt skit när det gäller wc-stolar och blandare. De används ofta, och man har igen på att köpa kvalitetsgrejer.

Tyvärr finns det även dyra skitgrejer också, så det kan vara svårt att veta. Men en tumregel är att alltid hålla sig till kända märken.
 
Jag kollade på nya WC och t ex Gustavsberg - men den och flera andra diskvalificerade sig med att ha locket i hårdplast! Varför har de de tnär det finns porslin?
Risken är att det blir repigt och fult efter ett antal år.

Kollade också på en del snygga men tokdyra stolar 4000+

Köpte sedan en kines för 395:- på Silvan. ;D

Var inte överraskad när cisternen läckte efter installation. Det visade sig att någon kines sneddragit en bussning.
Rättade till det och efter ett år funkar den u a.
Ser ok ut också. Ska man ha något RIKTIGT snyggt får man slanta upp. Måste säga att denna var oslagbart prisvärd. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.