Hej
Jag har planera att måla om fasaden. 1. Det finns en spricka som skal lagas. Vilken sorts utefog är bra att använda?

2. Som filmen visar fasaden rör sig när jag trycker på den. Är det normalt? Vad är problemet?
Tacksam för tipps och idéer
Mvh Bokani
Vit träfasad med spricka vid tegelvägg och stuprör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns byggfog för utomhusbruk. Det är nog troligtvis ingen regel bakom precis i skarven mellan panelen och teglet. Således har inte spikarna i den yttersta brädan fått fäste. Det är inte optimalt men heller inget att oroa sig för. Klart du skulle kunna försöka hitta fäste i stommen med lååång skruv men risken är väl att du punkterar något eller drar brädan för långt inåt väggen. Fogat och målat och levt med det skulle jag gjort.
 
  • Gilla
Bokani
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Finns byggfog för utomhusbruk. Det är nog troligtvis ingen regel bakom precis i skarven mellan panelen och teglet. Således har inte spikarna i den yttersta brädan fått fäste. Det är inte optimalt men heller inget att oroa sig för. Klart du skulle kunna försöka hitta fäste i stommen med lååång skruv men risken är väl att du punkterar något eller drar brädan för långt inåt väggen. Fogat och målat och levt med det skulle jag gjort.
Tusen tack för ditt svar
 
Excel
Spricka? Det är en åsna som målat där tidigare. Halva burken är på tegelfasaden.

Försök att ta bort färgen på fasaden och måla ytan som behöver färg, då försvinner ”sprickan”
 
  • Gilla
Bokani
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.