Hej!

Undrar lite kring hur man bäst och enklast på egen hand lagar mindre hål i tegelfasad? Bifogar en bild, där syns väggen och del av stentrappan vid ytterdörren. Murade tegelstenar, sprickor, leksak, betong, växtlighet, erosion, struktur, skador, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Cheesen
Har du några hela tegelstenar någonstans? Dom där frostskadade får du nog byta ut.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Har du några hela tegelstenar någonstans? Dom där frostskadade får du nog byta ut.
Tyvärr inte. Men kanske kan hitta på återbruk typ. Tack för svar!
 
Oavsett om du kan få tag i hela stenar så att du kan byta eller inte så hugger du först bort trasig eller lös fog med en huggmejsel. Därefter vattnar du ordentligt och trycker in murbruk B där där saknas bruk med en fogslev.
 
E Eld skrev:
Oavsett om du kan få tag i hela stenar så att du kan byta eller inte så hugger du först bort trasig eller lös fog med en huggmejsel. Därefter vattnar du ordentligt och trycker in murbruk B där där saknas bruk med en fogslev.
E Eld skrev:
Oavsett om du kan få tag i hela stenar så att du kan byta eller inte så hugger du först bort trasig eller lös fog med en huggmejsel. Därefter vattnar du ordentligt och trycker in murbruk B där där saknas bruk med en fogslev.
Jag hittade några stenar då tänkte ge mig på detta. Vad menas med att vattna?
 
S Stalle69 skrev:
Jag hittade några stenar då tänkte ge mig på detta. Vad menas med att vattna?
Vattna ,precis som det låter..blöta ner så att fukten i bruket inte sugs upp direkt av stenarna
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.