Jag har äntlige fått tummen ur och byggt om mitt gamla 50-talskök så att jag får plats med en smaldisk. Därmed kan jag kasta ut den platskrävande bänkdiskmaskinen. Tyvärr har jag nu ett hål i bänksskivan där vattenslangarna gick. Är det någon som har en kreativ ide om hur man på bästa sätt fixar det? Byta bänkskivan är inte aktuellt då hela köket förmodligen ryker om något år.

Det vita runt är silikon som går lätt att skrapa bort. Jag vet att det finns täcklock men jag har hittils bara hittat rostfria varianter. IMG_6233.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tvålpump kanske?
 
Tack för svar. Uttaget är en bra ide men tyvärr kommer det att sitta i vägen för diskmaskinen i nedskjutet läge. Ska undersöka om det finns någon tvålpump som får plats.
 
Man kan borra hålet helt runt och sätta i en rund plugg i fint trä. Kolla i båthandeln.
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
possum77 skrev:
Tack för svar. Uttaget är en bra ide men tyvärr kommer det att sitta i vägen för diskmaskinen i nedskjutet läge. Ska undersöka om det finns någon tvålpump som får plats.
Det finns ju annars "hörn" varianter av uttag som du kan putta in mot väggen som täcker hålet annars. Jag har sett en ett uttagsvariant från Tyskland också som ju då blir mycket lägra annars...
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.