Hej,

Vi håller på att lägga nya trädgårdsgångar och skall byta ytterdörr. Framför ytterdörren finns ett betonggolv där det låg klinkers. Igår tog vi bort dessa och delar av betongen följde med. Se bild.

Jag undrar hur man lagar om man:

1. Vill ha betongrent

2. Lägger nya klinkers

3. Betong eller flytspackel?

Vad jag funderar på är om det blir ett tunnt lager betong utan klinkers håller det i vinter?

Om jag gjuter måste jag bygga en form, hur gör jag den tät om jag använder flytspackel?

Är det så att jag måste bila ned den och göra om det helt? Vill helst inte göra det då jag försöker klara detta själv.

Dessutom skall vi bygga byta dörr och bygga ett litet tak över ingången och tänkte då initialt fästa stänger i denna betongplatta.

Se bilderna


Jag knackade på grunden och tog bort det som var löst, låg invid dörren. Ny bild
 
  • bild-2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild-3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild-4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild-6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
någon som kan råda?
 
kan detta vara något som kan användas:

"Kan jag använda flytspackel ute?
SKRIVET AV KAKELCENTRALEN
2007-11-19
Nej, det ska du inte.

Flytspackel innehåller aluminatcement och ska inte användas ute. Ska du bygga en veranda eller en uteplats ska du gjuta och armera. Om du däremot bara skall plana av eller jämna till en befintlig yta av betong, upp till 15 mm, kan du använda polyflott sedan PCI Pericret. Ska du bygga upp mer och plana av golvet två procent med fall enligt norm, så slammar du golvet med repahaft L och stockar ut PCI Novoment Plus. Generellt rekommenderar vi att du lägger tätskikt ute, typ PCI Seccoral. Detta för att minimera risk för utfällning av alkalikisel som kan uppstå genom reaktion med tösalter och/eller regnsyror."
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.