Jag har en bergvärmepump av märke IVT greenline 11E9 från -98. Nu har den gått sönder och det är styrkortet som har havererat. Reparatören säger att det inte går att få tag i ett nytt styrkort till min värmepump. Det finns däremot en ombyggnadssats som man kan köpa men den kostar 10000 kr plus arbetet.

Min fråga är nu om det är värt att laga den för 10000 kr eller om det är värt att köpa en helt ny värmepump?

Tacksam för synpunkter.
 
Kolla på värmepumpsforum.com, jag är övertygad om att det går att få tag på ett fungerande beg styrkort.
 
Ok. Har postat där också och hoppas att jag får hjälp. Någon annan som har en synpunkt om jag inte får tag i ett begegnat styrkort.

Köpa nytt eller laga den gamla?
 
Brända reläer? Åsknedslag i närheten? Glasrörssäkringarna på kortet hela? Kolla gärna med en TV-reparatör. Om det råkat bero på överspänning/åsknedslag kan det räcka att byta ett par komponenter där kortet strömförsörjs.
 
Jag har också kontaktat en ny reparatör. Tyvärr så måste han köra 20 mil föra att laga den men det positiva var att han hade både styrkort och alla givare. Han trodde inte att det var styrkortet utan att det var någon givare som var trasig. Han skulle komma på torsdag så då får jag höra vad felet är.
 
och vad sa han?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.