Golvet i kallgaraget, 30 år gammalt, har fyra skadade ställen där bilhjulen brukar vara.
golv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alltså gropar 1-2 cm djupa. Der röda strecket är ungefär 2 dm. Hur reparerar jag detta bäst?

Ett tidigare försök med spackel misslyckades, så jag tänkte såga ut spår med vinkelslipen (oj vad det ska damma) ca 20x50 cm så jag får raka kanter. Sedan hackar jag med borrhammare och mejsel tills jag har ett djup på runt 3-4 cm och allt verkar vara rent. Sedan vattna och hälla i finbetong. Skulle detta fungera eller ska jag göra på något annat sätt?

Det är bra om det tål dubbdäck även om jag nog håller mig till friktionsdäck i framtiden.
 
Det behöver inte vara jämna/raka kanter, bila ur lite på vanligt vis och laga med en säck grov eller finbetong.
Du måste naturligtvis blanda innehållet i säcken med vatten, inte bara ställa säcken i gropen.
 
  • Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
Strunta i vinkelslipen, bila bara. Rätt tänkt att få lite djup, kör med vanlig finbetong.

Skadorna gissar jag är av salt, det finns betongprodukter som klarar det bättre. Fast, om det klarat sig i 30 år nu kanske det inte ens är värt det.

[edit] oj vad sen jag var :)
 
  • Gilla
Argyle
  • Laddar…
Tack för svar. Jag misstänker att en anledning till att det inte blev bra med spacklet var att skikttjockleken bara blev någon millimeter ute i kanten. Det är därför jag tänkte använda kapskivan, för att vara säker på att den nya betongkakan är minst ett par centimeter ute i kanten. Ok, det går nog att bila bara kanterna blir branta nog, så att säga.
Du måste naturligtvis blanda innehållet i säcken med vatten, inte bara ställa säcken i gropen.
Ajdå, måste jag arbeta :)
 
  • Gilla
pellejörn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.