Någon som har förslag på luft/luft modell, där innerdelen är låååg? Har bara 30cm ovanför ytterdörren, att härbärgera innerdel en på. Annan placering finns inte...

Mvh Peter
 
  • Gilla
Frågan
  • Laddar…
Tack! Kollar.
 
Jag kör den på min ovanvåning då den sitter under ett snetak, funkar helt perfekt.
 
Samsung räcker också 26,1 i höjd. Valde den då Lz 25/35 går så långt ut över taket. Men Panasonic är nog bättre. Blev rådd av försäljare att byta till Samsung mot en tidigare Panasonic. Samsung hade 5 år totalgaranti mot Panasonic och andra har 2-3 år. Samt att wifi ingick.
 
Redigerat:
S slurppe99 skrev:
Samsung räcker också 26,1 i höjd. Valde den då Lz 25/35 går så långt ut över taket. Men Panasonic är nog bättre. Blev rådd av försäljare att byta till Samsung mot en tidigare Panasonic. Samsung hade 5 år totalgaranti mot Panasonic och andra har 2-3 år. Samt att wifi ingick.
Har du koll på minsta mått mellan tak och ovankant på enheten?
 
Min Daikin är 28 cm.
 
C Cosby skrev:
Har du koll på minsta mått mellan tak och ovankant på enheten?
5cm
 
C Cosby skrev:
Har du koll på minsta mått mellan tak och ovankant på enheten?
Jag har 30 cm från tak till dörrkarm. Men samsung är lite vinklad som en trekant i innerdelen. Så det skulle räcka enl Polarpumpen. Enligt installatören så var det ingey problem då fläkten sitter i framkant. Däremot var det då viktigt att den satt rakt. Kan kolla när jag kommer hem ikväll.
Enligt standard installationer vill man generellt ha 5 cm. Installatören sa att panasonic generellt var bättre men at Lz modellerna vat svåra att serva med sin långa innerdel som jag inte gillade.
 
S slurppe99 skrev:
Jag har 30 cm från tak till dörrkarm. Men samsung är lite vinklad som en trekant i innerdelen. Så det skulle räcka enl Polarpumpen. Enligt installatören så var det inget problem då fläkten sitter i framkant. Däremot var det då viktigt att den satt rakt. Kan kolla när jag kommer hem ikväll.
Enligt standard installationer vill man generellt ha 5 cm. Installatören sa att panasonic generellt var bättre men at Lz modellerna var svåra att serva med sin långa innerdel som jag inte gillade.
Jag har 313 mm mellan karm och tak. Frihöjden i bakkant är 39-40 mm. I framkant är det ca 100 mm vid sista luftgallret Luftkonditioneringsenhet installerad nära taket i ett hörn av ett rum med begränsad utrymme ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fördelen är att fläkten kan som bäst skicka luften 14 m enligt deras reklam. Tyvärr blev vi tvugna att förskjuta innerdel då vi inte ville göra nytt hål efter panasonicen. Men luftrikningen blev rakare i hallen och värmen når bättre fram.
 
Redigerat:
  • Gilla
WaldenWoods
  • Laddar…
S slurppe99 skrev:
Jag har 313 mm mellan karm och tak. Frihöjden i bakkant är 39-40 mm. I framkant är det ca 100 mm vid sista luftgallret[bild]
Fördelen är att fläkten kan som bäst skicka luften 14 m enligt deras reklam. Tyvärr blev vi tvugna att förskjuta innerdel då vi inte ville göra nytt hål efter panasonicen. Men luftrikningen blev rakare i hallen och värmen når bättre fram.
Tack för bild och info! Lite finurligt med vinklad ovansida. Det är ju luftintaget som ställer till det, när det är trångt...
 
C Cosby skrev:
Tack för bild och info! Lite finurligt med vinklad ovansida. Det är ju luftintaget som ställer till det, när det är trångt...
Ja de har kommit på en annan lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.