Min källare har lite lågt i tak, typ 170-175... eldar i en gammal albin vedpanna från -86.
Funderar på att sätta in acctank-tankar, dock så verkar utbudet vara en smula begränsat när man har så lågt i tak. Finns det någon som kan tipsa om nån som kan tänkas passa? eller kanske någon som svetsar ihop dylika tingestar:) Jag antar att tanken kan max vara 150-160 hög om man ska kunna tippa upp den oxå, funkar en så låg tank bra eller ska jag kanske börja att fundera på å sätta tankarna på ovanvåningen?:confused:
 
Jag ha för mig att Värmebaronen har låga tankar.

Har även sett liggande tankar på Blocket, sitter i någon form av ställning och staplas på varandra. Du kan då ha 2-3 tankar på varandra.

Jag tror att Strömnäspannan och Borö kan korta ner en standardtank. Du kanske får betala för den fullhöga tanken och lite till.
 
Kolla med Husqvarna tanksvets! De gör den enligt de mått du vill ha!
 
ah tackar för svaren!
Värmebaronen hade en tank som är 165cm dock så blir den 180 med shunten...
Finns det ngt sätt att typ dra den rakt ut å sätta på sidan istället tro?

Dom liggande tankarna hadde ju varit perfekta! dock så hittar jag ingen beggad nu å en ny är ju inte å tänka på när man ser priset...Nibe är tillverkaren som jag hittar, kanske finns ngn mer?
http://www.vvs-boden.se/nibeasilackumulatortank-p-7447.html
Jag ska maila dom andra firmorna så får vi se vad dom säger.
Om det är någon mer som har tips så får ni gärna svara;)
 
Effectapannan i Kungsbacka kan tillverka precis som du vill ha den, dock tror jag att köpet måste gå genom ngt registrerat företag
 
Valbobygge skrev:
Jag ha för mig att Värmebaronen har låga tankar.

Har även sett liggande tankar på Blocket, sitter i någon form av ställning och staplas på varandra. Du kan då ha 2-3 tankar på varandra.

Jag tror att Strömnäspannan och Borö kan korta ner en standardtank. Du kanske får betala för den fullhöga tanken och lite till.
Hur är det med liggande tankar egentligen, kan man få en effektiv aläggning med tanke på skiktningen. Behöver man isåfall tänka om vid inkopplandet av tankarna.
Jag har nämligen två 500 liters liggande. Är det värt jobbet med liggande?:rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.