Hej,

Brukar dricka ett glas vatten innan jag somnar, igår lyxade jag till det och körde citron lättdryck. Drack inte upp allt utan somnade med ett halvt glas citrondryck på nattduksbordet och jag lyckas självklart slå omkull det under natten... Garanterat min första och sista gång.

Gäller ekparkett inhandlat på Bauhaus (färdig behandlat och behöver endast läggas på plats).

Torkade upp allt med papper först, sedan skurade jag golvet (med lite, lite vatten på moppen och lite Cilit Bang, godkänd för trägolv) för att få bort saft konsistensen som bildats. Efter jag skurat så tog jag en kökshanduk och torkade av golvet för att få bort all fukt från skurandet.

På ett par ställen så var det pölar av lättdryck som kan ha legat i sju timmar. Färgen på golvet var normalt, däremot så hade parketten börjat resa sig i skarvarna på par ställen.

Som tur är så ligger solen rakt ner på golvet under dagarna (och den har skinit hela dagen här i Stockholm).

Vad har jag att vänta mig när jag kommer hem? Stora svarta fläckar eller kan ekparkett klara missbehandling av detta slag?

Tips på vad man kan göra för att försöka driva ut eventuell fukt som lagt sig i skarvarna eller är det för sent?

Tacksam för alla svar, hoppas ni kan lugna mina nerver så att resan hem inte blir så ångestfylld...

//Irriducibili
 
Det torkar, har garanterat torkat innan du kommer hem :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.