Har köpt ett hus där tidigare ägare har använt siporex för att mura. När jag letar runt verkar ingen av de större etablerade kedjorna ha den här typen av produkt, utan det enda jag hittar är lättklinker vilket har bra mycket högre U-värde.

Hur har ni fått tag i lättbetongsblock/siporex ?
 
B
xella, bauroc, solbet är fabrikat. Googlar du hittar du säkert återförsäljare. Annars är väl byggbay.se en variant om du ska köpa på nätet.

Jag har haft svårt att hitta åf till vettiga priser för mindre volymer, antar att det inte är så populärt häromkring. Ska du bygga ett hus får du nog klart bättre materialpriser.
 
Är det enstaka block finns ofta tunnare dimensioner på Bauhaus drive-in. Behöver du typ en pall för att sätta upp en innervägg kan nog samtliga större bygglador ta hem åt dig
 
Jag ska mura igen delar av fasaden där det suttit fönster, och huset är byggt med lättbetong från början utan någon tilläggsisolering (U-värde kring 0.2-0.3 i väggar) så vill gärna hålla mig till samma typ av material. Tack för era tips, har nu beställt från Beijer, blev mest förvånad att det inte fanns hos de större kedjorna..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.