Arkitektritning av husplan med sektioner, skala och handskrivna noteringar, handritad, teknisk dokumentation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svensk byggnadsspecifikation, innehåller tekniska detaljer om konstruktion, materialval och energikrav.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på sprucken, vitmålad yta som avslöjar underliggande material och strukturer, potentiellt vägg eller ytbeklädnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad vägg med sprickor, flagnande färg och synlig underliggande struktur. Omsorgsbehovande underhåll framträder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit målad yta med skada, exponerad struktur och elektrisk komponent synlig genom spricka. Reparationsbehov anas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej alla,
Jag äger ett hus i Skåne. Enligt planritning så ska det finnas lättbetong i källaren (vet inte om det bara är gillestugan eller hela källaren). Nu har jag haft möjlighet att titta närmre p betongfn i gillestugan och så här ser det ut. Är det vanlig lättbetong eller blå? Jag lägger bilder från tekniska beskrivningen där det står betong hål sten, planritningen där det tydligt står lättbetong och även bilder som jag har tagit själv. Tack på förhand!
 
Det ser inte ut som blåbetong. Blåbetong är just blå(-grå). Det här ser ut som vanlig grå betong. Det framgår inte huruvida lättbetongen sitter på in- eller utsidan av väggen (betonghålsten), men det märker man när man hackar/borrar/sågar i den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.