Är det något som stött på problem att den är för lång?
Låt säga det blir ca 300m runt tomten, ytterligare 50m om jag ska ringa in lite träd.

Säger en ev spec på klippare max 300m slinga så antar jag att det kommer funka med 350m också så länge anslutningar och kopplingar är fräscha?
 
Använd en bra kabel. Jag visste att vi skulle ligga på gränsen här så jag köpte kabel med större area (grimsholm hd eller vad den heter). Då får du lägre resistans och därmed klarar du längre avstånd. Vår automower har max 800m enligt manual, men det är över 1000m runt, plus en massa skarvar. Det lyser fortfarande grönt.
 
tensiden tensiden skrev:
Använd en bra kabel. Jag visste att vi skulle ligga på gränsen här så jag köpte kabel med större area (grimsholm hd eller vad den heter). Då får du lägre resistans och därmed klarar du längre avstånd. Vår automower har max 800m enligt manual, men det är över 1000m runt, plus en massa skarvar. Det lyser fortfarande grönt.
Du menar: https://www.gardsman.se/tradgard/ro...JlGw9sK_QO5MFQO6qC2krRCddzKw75hIaAorLEALw_wcB
Och värt det om det blir bra tycker jag.
 
johnjensen johnjensen skrev:
Du menar: [länk]
Och värt det om det blir bra tycker jag.
Ja, det ser ut som den jag använde. Vet inte vad det hade blivit med ”standardtråd”, men nu har jag runt 8-9ohm på slingan hela vägen runt. Uppskattar det till >1000m varav 700m är just den hd-sladden.

Enda gången det inte lyser grönt är när jag kapat sladden med en spade.
 
  • Gilla
johnjensen
  • Laddar…
Jeg har en Worx. Jeg synes jeg så et sted at robotten ikke måtte være længere væk end 10m fra begrænsningskablet. Eller var det 20m?

Har lige sat robotten til i dag. Det har været godt vejr. :)
Målte begrænsningskablet igennem, kunne huske at den sidste sæson var 4 ohm. Nu viste den 50 ohm. Men den lyste grønt alligevel og den kørte fint. Jeg har nok målt forkert.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.