Kollar på radplintar att sätta i normskåpet där alla inkommande kablar från de olika rummen kommer. Men det finns hur många som helst att välja på vad det verkar. Någon som kan tala om lämplig typ. 4-poliga och det blir max 2,5mm2 kabelarea.

/Mattias
 
Phoenix, Weidmuller och Wago är alla bra radplintar, problemet är bara att välja ;)
 
elmont skrev:
Phoenix, Weidmuller och Wago är alla bra radplintar, problemet är bara att välja ;)
Exakt min mening... därav frågeställningen :cool:

Funkar den jag länkade till?
 
(y)
 
Tack!
 
Trevånings installationsplintar är också trevliga, sparar lite plats på bredden :)

Men det vanliga problemet är ju att välja.. snabb, fjäder eller skruv? :)
 
Vad menar du med trevåningsplintar? Har du ngt exempel?
 
Mattiaz skrev:
Kollar på radplintar att sätta i normskåpet där alla inkommande kablar från de olika rummen kommer. Men det finns hur många som helst att välja på vad det verkar. Någon som kan tala om lämplig typ. 4-poliga och det blir max 2,5mm2 kabelarea.

/Mattias
Lyckades du välja mellan alla varianter Mattias? I så fall tar jag gärna emot tips...

Jag skall ha en radplint av samma orsak som du, att kunna göra en snygg installation och låta kabelhärvorna stanna ovanför radplintsraden... :)

Eftersom jag har ett intelligent elsystem hemma så blir det många flexslangar med 1 jord/1 nolla samt ett antal tändtrådar. Därav tror jag inte på idén med trevåningsvarianten då antalet fastrådar kommer vara mycket större än nolla/jord.

Tror det jag söker är enklast möjliga tvåvånings (med 2+2 anslutningar) genomkopplingsplint, snabb eller skruvanslutning.
Är det ngn generell prisskillnad mellan Weidmuller / Wieland / Phoenix ?

Jo, en sak till. Vore trevligt att kunna få en löpande numrering på ett smidigt sätt, utan att behöva köpa ett helt kit med 1000 etiketter av varje nummer :(

Weidmuller KLÄMMA WDU 2,5, kostar ca 5 kr för mig. (en enkel genomkopplingsklämma)
Weidmuller KLÄMMA WDK 2,5, kostar fyra ggr så mycket (är en dubbelklämma så man spara bredd)

Hmmm, svårt att välja
 
Löpande märkning för Weidmüller i 10-pack kartor om 50 nummer:
e-nr.
2962201 1..50
2962202 51..100
o.s.v.
2962220 951..999
 
snaggletooth skrev:
Löpande märkning för Weidmüller i 10-pack kartor om 50 nummer:
e-nr.
2962201 1..50
2962202 51..100
o.s.v.
2962220 951..999
Tack, hade redan funnit dessa för att få löpande siffror på radplintarna, tror dock bara att det är en enda per artikelnr, inte 10-pack.
 
Jag köpte wagos plintar med snabbanslutning 2+2 anslutningar. Kostade runt 150kr för 100st vill jag minnas. Har också lurat på det där med märkningen.
 
Mattiaz skrev:
Jag köpte wagos plintar med snabbanslutning 2+2 anslutningar. Kostade runt 150kr för 100st vill jag minnas. Har också lurat på det där med märkningen.
150 kr för 100 plintar? Du skojar, kan ju ge mig ett exakt artikelnr, om det stämmer så ska jag gå över till Wago istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.