Hej, håller på o bygger nytt o tittar man på många nybyggda hus verkar man ha missat det här med lämplig placering av soptunnan. "Förr" i tiden hade man ju ett plåtskåp i garaget (se bild). Det är ju eg ganska bra i stället för den grön tunnan vid trottoar kanten.

Hur har ni löst detta.?

DD
 
  • DSC00194.JPG
Ingen som har soptunnan på ett bra ställe och är nöjd med det?!
Hur har ni löst detta?
 
Inte ännu men om några veckor har jag en mini carport åt den om allt går som det är tänkt.

Synnerligen enkel konstruktion. Gjuten platta på max 1X1 meter. stolpskor, 45X45 regelverk och stående panel upp till tunnhöjd. Inget tak. Tanken är bara att den ska stå kvar om det blåser när den är tom. Idag står den ute
 
Tack mats_o.
Är det nån som byggt garage o byggt in den som på bild på ett nybygge eller hur löser man det nuförtiden om man inte vill ha den synlig i carport eller vid trottoaren?

DD
 
Det du måste tänka på om du verkligen bygger in den en bit upp från gatan är att du själv måste komma ihåg att ta fram den innan supbilen kommer, annars blir den inte tömd. Om du nu inte har väldigt snälla sopgubbar på din ort.

# bror
 
Lånar tråden lite. Förutom soptunnan så har man ju en massa annat också.
Är det någon som har en bra lösning för returburkar, papper och glas-sortering vid eller i era hus? Det vore också intressant att se.
 
Jag planerar att bygga ett litet skjul vid vägen. Planen är att ha en liten dörr för soptunnan, och en lite större för cyklar och bilgrejor såsom högtryckssprutan, vinterdäck, garagedomkraften etc. Planen är att skjulet skall bli ca 2x3 m i kortändan av min parkeringsplats (pga av kuperad tomt har jag ingen möjlighet till garage, utan har bara en "ruta" för bilen)

När det gäller returglas mm så har vi en stor "kista" med plastbackar i på farstukvisten. Bra att sitta på och när det skall tömmas t.ex. tidningar eller glas tar jag hela plastbacken med i bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.