När ni renoverar o tex lägger golv o sätter upp väggar, brukar ni då lämna någon form av minnesmärke?

Själv brukar jag tex slänga in en dagstidning och signera med namn och datum på något lämpligt ställe.

Tycker själv det är kul o hitta sådant, speciellt gamla dagstidningar som har varit upp till 80 år gamla.
 
håller på förfullt med ett rum och har brutit upp golvet... där har jag hittat diverse saker, massa tidningar från ca 1910, brev, verktyg, kläder, ett sockerpaket som var väldigt fint och välbevarat.

jag har tänkt lagt ner några tidningar men inte kommit mig för ännu
 
Nja, men i sista rutan av golv i sista rummet när jag skulle dit med golvspånskivan så kastade jag ner några hatobjekt.

Om jag minns rätt så var det följande:

En bunt med långa Centrotec bits
En ask Biltema bits
En förpackning Meec sticksågsblad
En tomburk Coca Cola Vanilj
Ett saabmärke från en V4 -74
 
Har väl signerat en och annan takstol samt möbler man gjort i arbetet på något dolt ställe. Har även lyckats med ett ofrivilligt minnesmärke när jag byggde in ett vattenpass i en vägg.
 
Har i hallen tassar från katten som sprang över nyspacklat undergolv, signerade med namn och datum :)
Hittade en gammal tidning under köksgolvet, den la jag tillbaka med en aktuell.
 
kysan skrev:
Hittade en gammal tidning under köksgolvet, den la jag tillbaka med en aktuell.
Bra. Så ska det göras. :)
 
V
Kul tråd!
När jag bytte takstolar så skrev vi ett par rader på en av takstolarna om hur helgen hade artat sig samt vilka personer som deltagit, spikade även fast korken ifrån champagne flaskan :)
 
jag skrev namn och årtal på taket på en karusell vid ingången till ett köpcenter. kan vara lite skoj när mitt namn inte är så vanligt i bodö. sist det bygdes om var för 17 år sedan och många jag jobbar med kommer ihåg det dom byggde upp då. ganska intressant att se vad tiden gör med ex GU på utsidan av papp ;) och folks kommentarer till hur idiotiskt dom tyckte det var redan då :D
 
Hittade ett par brädlappar med signaturer från 1909 så jag kompletterade med vad vi gjort med huset 100 år senare.

Skrev även att vi fått fiber, och skulle gärna vilja höra upphittarens kommentarer om 100 år när dom säkerligen har gazillion-terabit via modulerade gravitationsvågor eller något i den stilen!
 
Givet att man skriver namn och år när man ändrar något samt lägger in tidningar, lite mynt osv :)
Lägger också tillbaks gamla tidningar och sånt man hittar för framtida hus arkeologer.

//Jante
 
Signerar alltid betong med något kul.
En dagstidning kommer garanterat få flytta in i innerväggarna när jag flyttar ut kattvinden.
 
Gubbens gamla porrgömma från 70-talet dök upp bakom en igentapetserad inspektionslucka till kattvinden. En snickare hade signerat en golvbräda 1909.

Snuskgömman har jag lagt tillbaks, golvbrädan funderar jag på att göra något kul av. Själv har det blivit någon dagstidning, ett par dateringar + namn med spritpenna och några ofrivilligt inbyggda verktyg...
 
Redigerat:
Handavtryck, namn, datum och några ingjutna mynt (det ska aldrig fattas pengar i huset) i grunden.
 
skalman1 skrev:
Nja, men i sista rutan av golv i sista rummet när jag skulle dit med golvspånskivan så kastade jag ner några hatobjekt.

Om jag minns rätt så var det följande:

En bunt med långa Centrotec bits
En ask Biltema bits
En förpackning Meec sticksågsblad
En tomburk Coca Cola Vanilj
Ett saabmärke från en V4 -74
Tänk vilka slutsatser framtidens arkeologer ska dra av detta.
"Vi har funnit det slutliga beviset på att Meec var det dominerande verktyget under 2010-talet...":wow:
 
kysan skrev:
Har i hallen tassar från katten som sprang över nyspacklat undergolv, signerade med namn och datum :)
Hur tusan fick du katten att signera sitt verk? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.