Jag undrar om någon vet någonstans i uppsala där man kan lämna in sina golvlister och få dom frästa (med hanöverfräs eller liknande), så att det bildas ett spår för nätverkssladdar?

Att köpa färdiga känns väldigt dyrt och spåret är inte direkt där jag vill ha dom samt att dom inte matchar övriga golvlister.

Att hyra eller låna en fräs känns inte som nåt jag skulle kunna själv då jag läst att dom kan vara lite farliga, har inte heller någon arbetsbänk.

Någon som har nåt tips?
 
S
mycket är farligt
finns färdiga lister för kablar
 
M
Han skrev ju precis att han inte vill köpa färdiga?
 
S
Marcussjogren skrev:
Han skrev ju precis att han inte vill köpa färdiga?
finns ju en liten risk att ts inte hittar någon
 
Hur många meter rör det sig om? Någon i U-sala har säkert ett fräsbord eller bordssåg att göra jobbet med. Jag bor i Västerås, men skulle hjälpa dig om det rör sig om rimliga mängder och att du kommer till mig. Men inte de närmaste två veckorna.
 
Ok, tack, vill dock få det gjort ganska snabbt. Har eventuellt en person som kanske kan hjälpa till. Tänkte bara att det kunde finnas någon firma som utförde sådana här saker.
Ingen annan här i uppsala som kan fräsa lite för en liten summa? :)

mattiasp skrev:
Hur många meter rör det sig om? Någon i U-sala har säkert ett fräsbord eller bordssåg att göra jobbet med. Jag bor i Västerås, men skulle hjälpa dig om det rör sig om rimliga mängder och att du kommer till mig. Men inte de närmaste två veckorna.
 
8 meter golvlist
 
Karl Sewon skrev:
Ok, tack, vill dock få det gjort ganska snabbt. Har eventuellt en person som kanske kan hjälpa till. Tänkte bara att det kunde finnas någon firma som utförde sådana här saker.
Ingen annan här i uppsala som kan fräsa lite för en liten summa? :)
Vill inte vara dryg men det här är ett jobb som vilket snickeri som helst kan hjälpa dig med — i slutänden blir det en fråga om vad de vill ha betalt för jobbet. Eniro eller hitta.se lär kunna hjälpa dig att hitta dem.

//Ronnie
 
Jag skulle säga att vilken snickare som helst fixar det. Jag hade nog ställt in fräsdjup och parallellanslag, lagt listen upp och ner på lämpligt golv och fräst. Högst en timmes jobb inkl städning.
 
Ta med listerna och en påse bullar till vilket bygge som helst så är det klart på 15 min
 
S
hantverkare1 skrev:
Ta med listerna och en påse bullar till vilket bygge som helst så är det klart på 15 min
finns inget bygge fräs :p. sen ingen som vill jobba på rasten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.