Kan det bli problem här ?
Min infart till huset kommer att gå över grannens infiltration, han har trekammarbrunnen på sin tomt men sen går infiltrationen ut på min mark där det blir smidigast att jag lägger vägen.
 
Finns det något servitut? Vad säger det? Sålänge det är din mark så borde du väl ha rätt att anlägga en väg där sålänge inte servtutet säger något annat.

Om det är lämpligt/skadligt för infiltrationen vet jag inte.
 
Betina
Vi var tvungna att planera om vår infart för att den annars hade gått rakt över infiltrationen, det var tydligen inte alls lämpligt. Jag skulle höra med en vvs:are om jag var du.
 
Hemmakatten
Tror inte att det är lämpligt att anlägga väg över infiltrationen.

Såvitt jag förstår (vi har läst på under julhelgen då vi själva skall anlägga avlopp nu) räcker/håller en infiltrationsanläggning ca 15-20 år. Därefter behöver spridarrören tas upp och sandbädden bytas ut. Inte så kul att även behöva gräva bort vägen.
 
En granne på landet har sin infiltration under en grusväg, tror det fungerar ok.
Det borde inte ta så lång tid att fixa infiltrationen den dan den pajar.
 
Bara den inte går sönder av trycket av lastbil eller tyngre fordon så är det ok för våran del, sen när infiltrationen behöver bytas ut är det ju inte så mycket jobb att gräva upp vägen. Hellre det än att slåss med vägverket om att flytta den närmare en korsning... Funderar även på att göran någon typ av bro över den lilla biten infiltrationen ligger :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.