Jag ska riva ut plastmattan som ligger på golvspån och lägga granit, men jag misstänker att golvspånet kanske rör sig så fogarna spricker? Under golvspånet ligger vattenburen golvvärmen så spånet borde ju hålla sig rätt torrt och inte röra sig allt för mycket eller vad tror ni?

Jag vill helst undvika golvgips eller att flyta golvet då jag inte har mycket mer än ca 15mm att vingla in nya golvet på för att det inte ska bli pundigt mot övriga anslutande golv. Det känns även lite väl spännande att skruva golvgipset då jag inte har full koll på var golvvärmen ligger :D
 
Ett delikat dilemma. Skruva dit ngt är nog inte att rekommendera. Men har du ett flytande golv där spånet är ihoplimmat lär det inte röra sig så mycket mer än den normala årstidsförändringen. Dock är den förmodligen mycket liten då du tillför värme underifrån. Om du inte kan flyta golvet så blir det till att chansa.
 
Jag skulle vilja säga att rörelserna blir större pga golvvärmen! Flyta eller limma golvgips, annars kommer stenarna så småningom släppa!
 
Spångolvet är inte tillräckligt stumt. Dina fogar kommer att spricka!
Limma golvgips i Ardex S48.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.