Vi ska tillsammans med våran granne ha lagt ca 350kvm marksten och ca 1100kvm färdig gräsmatta.
Vi tänker gå samman om jobbet/beställningen för att få ett billigare pris (sammtransport+större beställning och att vi har uppfart i angränsning).
Är det någon som vet vad man ska betala ca per kvm
för stenläggningen samt vad ca priset är på gräsmattan per kvm?
Finns där någon som kan rekomendera en bra entrepenör för jobbet? :-/
 
Jag kanske skulle tillägga att stenen och gräsmattan ska läggas i Trelleborg ( Skegrie ). :-[
Någon på forumet kan väl ett ca pris? ???

Mvh Chevrolet. ;)
 
Jag har nått i bakhuvudet om 30 kr kvm för gräs :-/. I Gbg på Gårda Johan så kan man få 15% rabatt vid större mängder marktegel och tegelpriset ligger ca på 250- kvm. Sedan var det någon frakt på 1200 tror jag ev någon lossningsvagift också.
 
När vi la marksten så tog fiman drygt 500kr per kvadrat.

& i detta ingick markförberedelser, sten frakt & läggning (dvs. arbete.)

Vad gäller gräs tyck många ensast räkna på vad det kostar att köpa "färdig" gräsmatta....

Men de glömmer bort att FÖRBEREDELSERNA är exakt de samma vare sig du sår gräset själv eller lägger på färdigt gräs...

Men som sagt... En tomt kostar i snitt ca: 100.000kr attförvandla från leråker till plan trädgårdstomt med gräs & mindre stenpartier etc...

:)
 
Vi degade 20 kr/kvm för färdig gräsmatta samt 20 kr/kvm för jobbet. Totalt 24' för 600 kvm. Ink moms!
 
Calle Anka - var var det någonstans? Ingick förarbete i priset?
 
Calle Anka skrev:
Vi degade 20 kr/kvm för färdig gräsmatta samt  20 kr/kvm för jobbet. Totalt 24' för 600 kvm. Ink moms!
det är gräsmattan det, men som sagt ingick underarbetet?

Hur blir det med gång till ytterdörr från väg?

Uppfart?

Häckar/staket vid tomtgräns?

uteplats?

mm..

Om du betalat 24.000 för endast gräsmattan & dess läggning... då tillkommer minst lika mycket för underarbetet (matjord mm.) samt minst lika mycket till för det övriga jag nämnt ovan...

::)
 
Vi är snart vid gräset och har inte riktigt fått grepp på priser men marksten är fixat:
* 150:-/kvm för läggning oavsett mönster
* 130:-/kvm för hårdgjord yta med duk
* 130:-/kvm för marksten.
Stenen kostade 195:-/kvm med vi prutade ner den till 130:-.

Totalt alltså 410:-/kvm. Svart som mörkaste natt bortsett från material .....och priserna gäller Gbg.

Om priserna lockar så kommer inte entreprenören att nämnas vid namn förrens vårt arbete är avklarat... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.